"We are The World"-Waldorf Szólóestre készülés – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Művészetek és humán tudományok
Tema, učno področje
Ének-zene, színpadi előadás
Poklicni predmet(i)
Razred
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Médiaműveltség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Vezetés és felelősségvállalás
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
Kezdeményezés és önirányítás Kommunikáció és együttműködés Kreativitás és innováció
Metoda poučevanja
projektalapú tanulás
Predmet(-i) javnega izobraževanja
Cilji učenja in razvoja
Az óra végére a tanulók tisztába kerülnek a fenti fogalmakkal, a választott zenedarab chorus részeit 2 szólamban, tisztán éneklik.
Koncepti
légzéstechnika, hangképzés, hangfajok, kórusmunka, többszólamú éneklés, vokál
Potrebna orodja
pianínó, digitális tábla, laptop
Trajanje
90 perc
Gradiva, ki se izdajo pred poukom ali za projekt

A tanulandó dal YouTube linkjének megadás otthoni többszöri- 4- meghallgatásra:

https://www.youtube.com/watch?v=s3wNuru4U0I

 

Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

Bevezető rész: a félév végi koncertre való felkészülés a cél. 

Motiváció: a diákok motiváltak a feladatvégzéshez szükséges felkészülésben. Az órai anyagot- az osztály közös dalát- megelőzően közöse, szavazás útján választottuk ki. A tanóra célja az elsődleges ismerkedés a dallal zenei szempontból, a szólamok felosztása. 

Izvajanje učne ure/projekta

Előkészítő rész: légzéstechniaki gyakorlatok, (5 perc), majd beéneklés a Werbeck-módszer alapján (15 perc)

Fő rész: a dal közös éneklése, először a digitális táblán kivetített szöveggel és az eredeti előadókkal együtt, majd a kiemelt részek (Chorus) dallamának és vokál szólamainak kiemelése, hangoztatása külön, digitális segítség nélkül. 

Ellenőrzés: karaoke verzióval a dal gyakorolt részeinek éneklése, szólamonként, majd közösen, együtt. 

Zárás, az óra értékelése, a további feladatok kiadása. "Híd" képezése a következő tanóra anyagához. 

Digitalne naprave, ki se uporabljajo za ustvarjanje lastne vsebine
Wordart
Google Tanterem
Drugo orodje, ki ni vključeno v prejšnji seznam
okostábla, mobiltelefon, laptop
Načrt vrednotenja

A gyerekek gyakorlati feladatainak értékelése az órán nyújtott teljesítmény alapján történik a tanulók egyéni képességeihez mérten. 

A tantárgy szubjektív, ezért az értékelésben is az önmagukhoz képest történt fejlődés értékelése a cél. 

Az órai aktivitást, az osztály együttműködési képességeit természetesen közösen értékeljük. 

Diferenciacija

A sajátos nevelési igényű tanulók esetében  a digitális  anyagrész olvasásának esetében differenciálás történik annak érdekében, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a maximumot kihozni magából és az óra hasznos tagjának érezni magát. Külön figyelmet igényel, hogy a dal nyelve angol, így a kiejtésben is segítséget nyújtunk számukra. (Fonetikus leírása a szövegnek előre, kinyomtatva az adott 2 diák kezébe kerül)

A kottaolvasó-zeneileg képzettebb- diákok kapnak kottát a dalról, melyet az órán és otthon is tanulmányozhatnak. 

Domača naloga, projektna naloga

A dal szövegének otthoni gyakorlása, a következő alaklomra még plusz meghallgatása, hogy a "verse" részek is könnyen tanulásra kerüljenek.