"We are The World"-Waldorf Szólóestre készülés – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Művészetek és humán tudományok
Thema, Lernbereich
Ének-zene, színpadi előadás
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Médiaműveltség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Vezetés és felelősségvállalás
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kezdeményezés és önirányítás Kommunikáció és együttműködés Kreativitás és innováció
Unterrichtsmethode
projektalapú tanulás
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
Az óra végére a tanulók tisztába kerülnek a fenti fogalmakkal, a választott zenedarab chorus részeit 2 szólamban, tisztán éneklik.
Konzepte
légzéstechnika, hangképzés, hangfajok, kórusmunka, többszólamú éneklés, vokál
Erforderliche Werkzeuge
pianínó, digitális tábla, laptop
Dauer
90 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

A tanulandó dal YouTube linkjének megadás otthoni többszöri- 4- meghallgatásra:

https://www.youtube.com/watch?v=s3wNuru4U0I

 

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Bevezető rész: a félév végi koncertre való felkészülés a cél. 

Motiváció: a diákok motiváltak a feladatvégzéshez szükséges felkészülésben. Az órai anyagot- az osztály közös dalát- megelőzően közöse, szavazás útján választottuk ki. A tanóra célja az elsődleges ismerkedés a dallal zenei szempontból, a szólamok felosztása. 

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Előkészítő rész: légzéstechniaki gyakorlatok, (5 perc), majd beéneklés a Werbeck-módszer alapján (15 perc)

Fő rész: a dal közös éneklése, először a digitális táblán kivetített szöveggel és az eredeti előadókkal együtt, majd a kiemelt részek (Chorus) dallamának és vokál szólamainak kiemelése, hangoztatása külön, digitális segítség nélkül. 

Ellenőrzés: karaoke verzióval a dal gyakorolt részeinek éneklése, szólamonként, majd közösen, együtt. 

Zárás, az óra értékelése, a további feladatok kiadása. "Híd" képezése a következő tanóra anyagához. 

Verwendete Anwendungen
Wordart
Google Tanterem
Andere
okostábla, mobiltelefon, laptop
Evaluierungsplan

A gyerekek gyakorlati feladatainak értékelése az órán nyújtott teljesítmény alapján történik a tanulók egyéni képességeihez mérten. 

A tantárgy szubjektív, ezért az értékelésben is az önmagukhoz képest történt fejlődés értékelése a cél. 

Az órai aktivitást, az osztály együttműködési képességeit természetesen közösen értékeljük. 

Differenzierung

A sajátos nevelési igényű tanulók esetében  a digitális  anyagrész olvasásának esetében differenciálás történik annak érdekében, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a maximumot kihozni magából és az óra hasznos tagjának érezni magát. Külön figyelmet igényel, hogy a dal nyelve angol, így a kiejtésben is segítséget nyújtunk számukra. (Fonetikus leírása a szövegnek előre, kinyomtatva az adott 2 diák kezébe kerül)

A kottaolvasó-zeneileg képzettebb- diákok kapnak kottát a dalról, melyet az órán és otthon is tanulmányozhatnak. 

Hausaufgabe, Projektaufgabe

A dal szövegének otthoni gyakorlása, a következő alaklomra még plusz meghallgatása, hogy a "verse" részek is könnyen tanulásra kerüljenek.