"We are The World"-Waldorf Szólóestre készülés – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Művészetek és humán tudományok
Argomento / Materia
Ének-zene, színpadi előadás
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Médiaműveltség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Vezetés és felelősségvállalás
Competenze e abilità professionali da sviluppare
Kezdeményezés és önirányítás Kommunikáció és együttműködés Kreativitás és innováció
Metodo didattico
projektalapú tanulás
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
Az óra végére a tanulók tisztába kerülnek a fenti fogalmakkal, a választott zenedarab chorus részeit 2 szólamban, tisztán éneklik.
Concetti
légzéstechnika, hangképzés, hangfajok, kórusmunka, többszólamú éneklés, vokál
Strumenti necessari
pianínó, digitális tábla, laptop
Durata
90 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

A tanulandó dal YouTube linkjének megadás otthoni többszöri- 4- meghallgatásra:

https://www.youtube.com/watch?v=s3wNuru4U0I

 

Introduzione e preparazione della lezione / project task

Bevezető rész: a félév végi koncertre való felkészülés a cél. 

Motiváció: a diákok motiváltak a feladatvégzéshez szükséges felkészülésben. Az órai anyagot- az osztály közös dalát- megelőzően közöse, szavazás útján választottuk ki. A tanóra célja az elsődleges ismerkedés a dallal zenei szempontból, a szólamok felosztása. 

Realizzazione della lezione / project task

Előkészítő rész: légzéstechniaki gyakorlatok, (5 perc), majd beéneklés a Werbeck-módszer alapján (15 perc)

Fő rész: a dal közös éneklése, először a digitális táblán kivetített szöveggel és az eredeti előadókkal együtt, majd a kiemelt részek (Chorus) dallamának és vokál szólamainak kiemelése, hangoztatása külön, digitális segítség nélkül. 

Ellenőrzés: karaoke verzióval a dal gyakorolt részeinek éneklése, szólamonként, majd közösen, együtt. 

Zárás, az óra értékelése, a további feladatok kiadása. "Híd" képezése a következő tanóra anyagához. 

Applicazioni utilizzate
Wordart
Google Tanterem
Altro
okostábla, mobiltelefon, laptop
Programma di valutazione

A gyerekek gyakorlati feladatainak értékelése az órán nyújtott teljesítmény alapján történik a tanulók egyéni képességeihez mérten. 

A tantárgy szubjektív, ezért az értékelésben is az önmagukhoz képest történt fejlődés értékelése a cél. 

Az órai aktivitást, az osztály együttműködési képességeit természetesen közösen értékeljük. 

Differenziazione

A sajátos nevelési igényű tanulók esetében  a digitális  anyagrész olvasásának esetében differenciálás történik annak érdekében, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a maximumot kihozni magából és az óra hasznos tagjának érezni magát. Külön figyelmet igényel, hogy a dal nyelve angol, így a kiejtésben is segítséget nyújtunk számukra. (Fonetikus leírása a szövegnek előre, kinyomtatva az adott 2 diák kezébe kerül)

A kottaolvasó-zeneileg képzettebb- diákok kapnak kottát a dalról, melyet az órán és otthon is tanulmányozhatnak. 

Compiti a casa, project task

A dal szövegének otthoni gyakorlása, a következő alaklomra még plusz meghallgatása, hogy a "verse" részek is könnyen tanulásra kerüljenek.