"We are The World"-Waldorf Szólóestre készülés – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Művészetek és humán tudományok
Topic, learning area
Ének-zene, színpadi előadás
Vocational subjects
Competences, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Médiaműveltség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Vezetés és felelősségvállalás
Professional competences, skills to be developed
Kezdeményezés és önirányítás Kommunikáció és együttműködés Kreativitás és innováció
Teaching method
projektalapú tanulás
General subject(s)
Learning and development goals
Az óra végére a tanulók tisztába kerülnek a fenti fogalmakkal, a választott zenedarab chorus részeit 2 szólamban, tisztán éneklik.
Concepts
légzéstechnika, hangképzés, hangfajok, kórusmunka, többszólamú éneklés, vokál
Required tools
pianínó, digitális tábla, laptop
Duration
90 perc
Materials released before class or for a project

A tanulandó dal YouTube linkjének megadás otthoni többszöri- 4- meghallgatásra:

https://www.youtube.com/watch?v=s3wNuru4U0I

 

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Bevezető rész: a félév végi koncertre való felkészülés a cél. 

Motiváció: a diákok motiváltak a feladatvégzéshez szükséges felkészülésben. Az órai anyagot- az osztály közös dalát- megelőzően közöse, szavazás útján választottuk ki. A tanóra célja az elsődleges ismerkedés a dallal zenei szempontból, a szólamok felosztása. 

Implementation of the lesson / project plan

Előkészítő rész: légzéstechniaki gyakorlatok, (5 perc), majd beéneklés a Werbeck-módszer alapján (15 perc)

Fő rész: a dal közös éneklése, először a digitális táblán kivetített szöveggel és az eredeti előadókkal együtt, majd a kiemelt részek (Chorus) dallamának és vokál szólamainak kiemelése, hangoztatása külön, digitális segítség nélkül. 

Ellenőrzés: karaoke verzióval a dal gyakorolt részeinek éneklése, szólamonként, majd közösen, együtt. 

Zárás, az óra értékelése, a további feladatok kiadása. "Híd" képezése a következő tanóra anyagához. 

Digital tools used
Wordart
Google Tanterem
Other tool not included in the previous list
okostábla, mobiltelefon, laptop
Evaluation plan

A gyerekek gyakorlati feladatainak értékelése az órán nyújtott teljesítmény alapján történik a tanulók egyéni képességeihez mérten. 

A tantárgy szubjektív, ezért az értékelésben is az önmagukhoz képest történt fejlődés értékelése a cél. 

Az órai aktivitást, az osztály együttműködési képességeit természetesen közösen értékeljük. 

Differentiation

A sajátos nevelési igényű tanulók esetében  a digitális  anyagrész olvasásának esetében differenciálás történik annak érdekében, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a maximumot kihozni magából és az óra hasznos tagjának érezni magát. Külön figyelmet igényel, hogy a dal nyelve angol, így a kiejtésben is segítséget nyújtunk számukra. (Fonetikus leírása a szövegnek előre, kinyomtatva az adott 2 diák kezébe kerül)

A kottaolvasó-zeneileg képzettebb- diákok kapnak kottát a dalról, melyet az órán és otthon is tanulmányozhatnak. 

Homework, project task

A dal szövegének otthoni gyakorlása, a következő alaklomra még plusz meghallgatása, hogy a "verse" részek is könnyen tanulásra kerüljenek.