A tanulandó dal YouTube linkjének megadás otthoni többszöri- 4- meghallgatásra:
https://www.youtube.com/watch?v=s3wNuru4U0I
Bevezető rész: a félév végi koncertre való felkészülés a cél.
Motiváció: a diákok motiváltak a feladatvégzéshez szükséges felkészülésben. Az órai anyagot- az osztály közös dalát- megelőzően közöse, szavazás útján választottuk ki. A tanóra célja az elsődleges ismerkedés a dallal zenei szempontból, a szólamok felosztása.
Előkészítő rész: légzéstechniaki gyakorlatok, (5 perc), majd beéneklés a Werbeck-módszer alapján (15 perc)
Fő rész: a dal közös éneklése, először a digitális táblán kivetített szöveggel és az eredeti előadókkal együtt, majd a kiemelt részek (Chorus) dallamának és vokál szólamainak kiemelése, hangoztatása külön, digitális segítség nélkül.
Ellenőrzés: karaoke verzióval a dal gyakorolt részeinek éneklése, szólamonként, majd közösen, együtt.
Zárás, az óra értékelése, a további feladatok kiadása. "Híd" képezése a következő tanóra anyagához.
A gyerekek gyakorlati feladatainak értékelése az órán nyújtott teljesítmény alapján történik a tanulók egyéni képességeihez mérten.
A tantárgy szubjektív, ezért az értékelésben is az önmagukhoz képest történt fejlődés értékelése a cél.
Az órai aktivitást, az osztály együttműködési képességeit természetesen közösen értékeljük.
A sajátos nevelési igényű tanulók esetében a digitális anyagrész olvasásának esetében differenciálás történik annak érdekében, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a maximumot kihozni magából és az óra hasznos tagjának érezni magát. Külön figyelmet igényel, hogy a dal nyelve angol, így a kiejtésben is segítséget nyújtunk számukra. (Fonetikus leírása a szövegnek előre, kinyomtatva az adott 2 diák kezébe kerül)
A kottaolvasó-zeneileg képzettebb- diákok kapnak kottát a dalról, melyet az órán és otthon is tanulmányozhatnak.
A dal szövegének otthoni gyakorlása, a következő alaklomra még plusz meghallgatása, hogy a "verse" részek is könnyen tanulásra kerüljenek.