- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Ráhangolódás - 5 perc
A tanár megkérdezi, hogy milyen befektetési formát ismernek a diákok. "Mit csinálnál 3 millió Forinttal?
Alkalmazott digitális eszköz: Mentimeter szófelhő.
1. Új ismeretek feldolgozása - 10 perc
A kötvény fogalma és a különböző kötvénytípusok bemutatása.
Tanári magyarázat prezentáció segítségével.
Alkalmazott digitális eszköz:
- Interaktív tábla vagy projektor
- ChatGPT,
Módszer: tanári magyarázat (Gamma oldalon készített prezentáció)
2. Csoportmunka - 15 perc
A tanulók megismerik a kötvények típusait, működését, és gyakorlati példákon keresztül megértik, hogyan számítható a hozam és milyen kockázatok jellemzőek.
Csoportbeosztás és szerepek
Minden csoportban javasolt 4 fő:
- Elemző: összegyűjti az információkat
- Számoló: hozamokat, árazást számol
- Összefoglaló: elkészíti a csoport „kötvénycsomagját”
- Előadó: bemutatja az eredményeket
Minden csoport más típusú kötvénnyel foglalkozik.
A csoportok a saját kötvényük alapján készítenek egy befektetési csomagot, amelynek a célja:
- biztonság és stabil hozam (konzervatív portfólió), vagy
- magasabb hozam (kockázatosabb portfólió), vagy
- infláció elleni védelem (védelmi portfólió)
Elvárás:
- minimum 3 kötvénytípust kell kombinálni
- rövid indoklás minden választott elemhez.
A feladat elkészültével a csoportok bemutatják eredményeiket.
3. Közös osztályfeladat - 7 perc
A diákok az órán tanultak alapján önállóan összepárosítják a kötvénytípusokkal kapcsolatos meghatározásokat a fogalmakkal.
4. Összegzés, rendszerezés - 5 perc
"Amit ma biztosan megtanultam a kötvényekről: ............."
"Amit ma megjegyeztem a kockázatról és a hozamról: .............."
"Amit ma tanultam magamról, mint befektetősről: ........."
A tanár szóbeli és fejlesztőértékelést alkalmaz.
A csoportok kialakítása differenciálás módszerével történik. Minden csoportba kerülnek jó és kevésbé jó képességű diákok. A diákok így egymástól is szereznek információkat, tanulhatnak egymástól.
Házi feladat feladása - 3 perc
A diákok megnézik a videót és kijegyzetelik a különbséget a részvény és a kötvény között!
A házi feladat megoldásait a diákok a Google Tanterembe töltik fel.