Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Gazdálkodás és menedzsment
Thema, Lernbereich
Értékpapírok, a kötvény
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Információs műveltség
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Szakmai fogalmak, jelenségek, összefüggések megismerése.
Unterrichtsmethode
csoport munka
Lern- und Entwicklungsziele
A tanulók megismerik a kötvényt, mint befektetési formát. Különbséget tudnak tenni az egyes kötvénytípusok között.
Konzepte
Kötvény fogalma, diszkontkötvény, opciós kötvény, vállalati kötvény, államkötvény
Erforderliche Werkzeuge
számítógép, projektor, tábla, filc
Dauer
45 perc
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Ráhangolódás - 5 perc

A tanár megkérdezi, hogy milyen befektetési formát ismernek a diákok. "Mit csinálnál 3 millió Forinttal?

Alkalmazott digitális eszköz: Mentimeter szófelhő.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

1. Új ismeretek feldolgozása - 10 perc 

A kötvény fogalma és a különböző kötvénytípusok bemutatása.

Tanári magyarázat prezentáció segítségével.

Alkalmazott digitális eszköz: 

  • Interaktív tábla vagy projektor
  • ChatGPT, 

Módszer: tanári magyarázat (Gamma oldalon készített prezentáció)

2. Csoportmunka - 15 perc

A tanulók megismerik a kötvények típusait, működését, és gyakorlati példákon keresztül megértik, hogyan számítható a hozam és milyen kockázatok jellemzőek.

Csoportbeosztás és szerepek

Minden csoportban javasolt 4 fő:

  • Elemző: összegyűjti az információkat
  • Számoló: hozamokat, árazást számol
  • Összefoglaló: elkészíti a csoport „kötvénycsomagját”
  • Előadó: bemutatja az eredményeket

Minden csoport más típusú kötvénnyel foglalkozik. 

A csoportok a saját kötvényük alapján készítenek egy befektetési csomagot, amelynek a célja:

  • biztonság és stabil hozam (konzervatív portfólió), vagy
  • magasabb hozam (kockázatosabb portfólió), vagy
  • infláció elleni védelem (védelmi portfólió)

Elvárás:

  • minimum 3 kötvénytípust kell kombinálni
  • rövid indoklás minden választott elemhez. 

A feladat elkészültével a csoportok bemutatják eredményeiket.

3. Közös osztályfeladat - 7 perc

A diákok az órán tanultak alapján önállóan összepárosítják a kötvénytípusokkal kapcsolatos meghatározásokat a fogalmakkal. 

4. Összegzés, rendszerezés - 5 perc

"Amit ma biztosan megtanultam a kötvényekről: ............."

"Amit ma megjegyeztem a kockázatról és a hozamról: .............."

"Amit ma tanultam magamról, mint befektetősről: ........."

Verwendete Anwendungen
ChatGPT
Google Tanterem
Mindmeister
Evaluierungsplan

A tanár szóbeli és fejlesztőértékelést alkalmaz.

Differenzierung

A csoportok kialakítása differenciálás módszerével történik. Minden csoportba kerülnek jó és kevésbé jó képességű diákok. A diákok így egymástól is szereznek információkat, tanulhatnak egymástól.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Házi feladat feladása - 3 perc

A diákok megnézik a videót és kijegyzetelik a különbséget a részvény és a kötvény között!

https://youtu.be/csp0-3VHWzY

A házi feladat megoldásait a diákok a Google Tanterembe töltik fel.