Szolgáltatás a vendéglátásban – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Nem jellemző
Témakör, tanulási terület
A vendéglátás tevékenységei
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Információs műveltség
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
- Szakmai ismeretek alkalmazása - Kommunikáció és együttműködés - Problémamegoldó gondolkodás - Ügyfélközpontú szemlélet
Tanítási, tanulásszervezési módszer
projektalapú tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
- A tanulók megismerik a vendéglátásban nyújtott szolgáltatások típusait. - Felismerik a szolgáltatás minőségének jelentőségét. - Képesek példák alapján megkülönböztetni alapszolgáltatást és kiegészítő szolgáltatást.
Szükséges eszközök
Projektor (prezentációhoz) - Nyomtatott szituációs kártyák - Flipchart vagy tábla - Jegyzetlapok, tollak
Időtartam
45 perc
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Ráhangolás, célkitűzés ismertetése. 

Kérdés: „Milyen élmény maradt meg leginkább egy éttermi látogatásból?”

Az óra / projekt megvalósításának tervezése

Előadás: A vendéglátás fogalma, szolgáltatás jellemzői, típusai (alap-, kiegészítő, személyes- és tárgyi feltételek) Példák elemzése (pl. étterem, kávézó, hotel reggeliztetés): melyik szolgáltatás típus hova tartozik? Szituációs játék: „Vendég panaszkodik – hogyan reagálsz vendéglátósként?” Összefoglalás, kérdések megválaszolása.

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
ChatGPT
Értékelési terv

- Részvétel az órai munkában (aktivitás, együttműködés) 

- Házi feladat színvonala (esettanulmány értékelése következő órán)

Házi feladat, projektfeladat

Írjanak egy rövid esettanulmányt egy pozitív vagy negatív vendéglátós szolgáltatási élményről.