Szolgáltatás a vendéglátásban – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Nem jellemző
Argomento / Materia
A vendéglátás tevékenységei
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Információs műveltség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
- Szakmai ismeretek alkalmazása - Kommunikáció és együttműködés - Problémamegoldó gondolkodás - Ügyfélközpontú szemlélet
Metodo didattico
projektalapú tanulás
Obiettivi di apprendimento
- A tanulók megismerik a vendéglátásban nyújtott szolgáltatások típusait. - Felismerik a szolgáltatás minőségének jelentőségét. - Képesek példák alapján megkülönböztetni alapszolgáltatást és kiegészítő szolgáltatást.
Strumenti necessari
Projektor (prezentációhoz) - Nyomtatott szituációs kártyák - Flipchart vagy tábla - Jegyzetlapok, tollak
Durata
45 perc
Introduzione e preparazione della lezione / project task

Ráhangolás, célkitűzés ismertetése. 

Kérdés: „Milyen élmény maradt meg leginkább egy éttermi látogatásból?”

Realizzazione della lezione / project task

Előadás: A vendéglátás fogalma, szolgáltatás jellemzői, típusai (alap-, kiegészítő, személyes- és tárgyi feltételek) Példák elemzése (pl. étterem, kávézó, hotel reggeliztetés): melyik szolgáltatás típus hova tartozik? Szituációs játék: „Vendég panaszkodik – hogyan reagálsz vendéglátósként?” Összefoglalás, kérdések megválaszolása.

Applicazioni utilizzate
ChatGPT
Programma di valutazione

- Részvétel az órai munkában (aktivitás, együttműködés) 

- Házi feladat színvonala (esettanulmány értékelése következő órán)

Compiti a casa, project task

Írjanak egy rövid esettanulmányt egy pozitív vagy negatív vendéglátós szolgáltatási élményről.