Szolgáltatás a vendéglátásban – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Nem jellemző
Topic, learning area
A vendéglátás tevékenységei
Competences, skills to be developed
Információs műveltség
Professional competences, skills to be developed
- Szakmai ismeretek alkalmazása - Kommunikáció és együttműködés - Problémamegoldó gondolkodás - Ügyfélközpontú szemlélet
Teaching method
projektalapú tanulás
Learning and development goals
- A tanulók megismerik a vendéglátásban nyújtott szolgáltatások típusait. - Felismerik a szolgáltatás minőségének jelentőségét. - Képesek példák alapján megkülönböztetni alapszolgáltatást és kiegészítő szolgáltatást.
Required tools
Projektor (prezentációhoz) - Nyomtatott szituációs kártyák - Flipchart vagy tábla - Jegyzetlapok, tollak
Duration
45 perc
Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Ráhangolás, célkitűzés ismertetése. 

Kérdés: „Milyen élmény maradt meg leginkább egy éttermi látogatásból?”

Implementation of the lesson / project plan

Előadás: A vendéglátás fogalma, szolgáltatás jellemzői, típusai (alap-, kiegészítő, személyes- és tárgyi feltételek) Példák elemzése (pl. étterem, kávézó, hotel reggeliztetés): melyik szolgáltatás típus hova tartozik? Szituációs játék: „Vendég panaszkodik – hogyan reagálsz vendéglátósként?” Összefoglalás, kérdések megválaszolása.

Digital tools used
ChatGPT
Evaluation plan

- Részvétel az órai munkában (aktivitás, együttműködés) 

- Házi feladat színvonala (esettanulmány értékelése következő órán)

Homework, project task

Írjanak egy rövid esettanulmányt egy pozitív vagy negatív vendéglátós szolgáltatási élményről.