Szolgáltatás a vendéglátásban – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Nem jellemző
Tema, učno področje
A vendéglátás tevékenységei
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
Információs műveltség
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
- Szakmai ismeretek alkalmazása - Kommunikáció és együttműködés - Problémamegoldó gondolkodás - Ügyfélközpontú szemlélet
Metoda poučevanja
projektalapú tanulás
Cilji učenja in razvoja
- A tanulók megismerik a vendéglátásban nyújtott szolgáltatások típusait. - Felismerik a szolgáltatás minőségének jelentőségét. - Képesek példák alapján megkülönböztetni alapszolgáltatást és kiegészítő szolgáltatást.
Potrebna orodja
Projektor (prezentációhoz) - Nyomtatott szituációs kártyák - Flipchart vagy tábla - Jegyzetlapok, tollak
Trajanje
45 perc
Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

Ráhangolás, célkitűzés ismertetése. 

Kérdés: „Milyen élmény maradt meg leginkább egy éttermi látogatásból?”

Izvajanje učne ure/projekta

Előadás: A vendéglátás fogalma, szolgáltatás jellemzői, típusai (alap-, kiegészítő, személyes- és tárgyi feltételek) Példák elemzése (pl. étterem, kávézó, hotel reggeliztetés): melyik szolgáltatás típus hova tartozik? Szituációs játék: „Vendég panaszkodik – hogyan reagálsz vendéglátósként?” Összefoglalás, kérdések megválaszolása.

Digitalne naprave, ki se uporabljajo za ustvarjanje lastne vsebine
ChatGPT
Načrt vrednotenja

- Részvétel az órai munkában (aktivitás, együttműködés) 

- Házi feladat színvonala (esettanulmány értékelése következő órán)

Domača naloga, projektna naloga

Írjanak egy rövid esettanulmányt egy pozitív vagy negatív vendéglátós szolgáltatási élményről.