Szolgáltatás a vendéglátásban – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Nem jellemző
Thema, Lernbereich
A vendéglátás tevékenységei
Berufsbezogene Fächer
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Információs műveltség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
- Szakmai ismeretek alkalmazása - Kommunikáció és együttműködés - Problémamegoldó gondolkodás - Ügyfélközpontú szemlélet
Unterrichtsmethode
projektalapú tanulás
Lern- und Entwicklungsziele
- A tanulók megismerik a vendéglátásban nyújtott szolgáltatások típusait. - Felismerik a szolgáltatás minőségének jelentőségét. - Képesek példák alapján megkülönböztetni alapszolgáltatást és kiegészítő szolgáltatást.
Erforderliche Werkzeuge
Projektor (prezentációhoz) - Nyomtatott szituációs kártyák - Flipchart vagy tábla - Jegyzetlapok, tollak
Dauer
45 perc
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Ráhangolás, célkitűzés ismertetése. 

Kérdés: „Milyen élmény maradt meg leginkább egy éttermi látogatásból?”

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Előadás: A vendéglátás fogalma, szolgáltatás jellemzői, típusai (alap-, kiegészítő, személyes- és tárgyi feltételek) Példák elemzése (pl. étterem, kávézó, hotel reggeliztetés): melyik szolgáltatás típus hova tartozik? Szituációs játék: „Vendég panaszkodik – hogyan reagálsz vendéglátósként?” Összefoglalás, kérdések megválaszolása.

Verwendete Anwendungen
ChatGPT
Evaluierungsplan

- Részvétel az órai munkában (aktivitás, együttműködés) 

- Házi feladat színvonala (esettanulmány értékelése következő órán)

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Írjanak egy rövid esettanulmányt egy pozitív vagy negatív vendéglátós szolgáltatási élményről.