Típustan- tipológia a szolgáltatóiparban – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Oktatás
Szolgáltatások
Témakör, tanulási terület
Szépészet-Digitális média etika fejlesztése( Tananyagkidolgozás)
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
megfigyelőkészség, felelősségvállalás, kreativ gondolkodás
Módszer, tanulásszervezési
kooperatív tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
A diákok az óra végére képesek lesznek a 4 és 2-es tipológiai besorolásra
Fogalmak
tipológia, tipustan. kolerikus, flegmatikus, szangvinikus, melankólikus, extrovertált, introvertált
Szükséges eszközök
okostelefon, flip chart
Időtartam
90 perc 2 x 45 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

nem szükséges

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése
  1. Csoportmunka: a tanulók információkat gyűjtenek az egyes tipológiai jellemzőkről, telefon, internet, segédanyagok segitségével, majd ezeket bemutatják egy Flip Chart formátumban, kihelyezik a táblára és eljátszák az egyes tipusokat, a többi tanuló a látott információk alapján felismeri az egyes tipusokat és rögziti az információs tartalmat a füzetében. Ezt mindkét  tipológiai besorolásra elvégzik és bemutatják/ HIPPOKRATESZI és JUNG/
Az óra / projekt megvalósítása

2.Egyéni munka/ Önálló munka:  Ezután kapnak a tanulók egy önismereti tesztet, amit ha kitöltenek és az értékelést is elolvassák be tudják önmagukat is sorolni az egyes tipustani kategóriákba. Az önismeretei tesztet lehetőség szerint digitálisan lenne jó elvégezni.

3.Összegzés/ kiértékelés lehetőség szerint minél többen ismertetik az osztály felé az eredményt és közösen megbeszéljük a hallottakat. 

http://www.gpsazelethez.hu/szemelyiseg-teszt-hippokratesz-vermersekleti-tipusai.html

 

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Redmenta
Értékelési terv

5. óra végi értékelés: a legszorgalmasabban, és legérdeklődőbben dolgozó tanulók órai munka 5-öst kapnak

Differenciálás

A gyengébb képességú tanulóknak a vázlatírást azzal segiti a szaktanár, hogy kinyomtatott formában megkapják, így nekik a vázlatot nem kell a tipológizálás folyamata során megejteniük, hanem elég lesz csak a segíteni a csoportnak a tananyaggyűjtésben, és a flip chartos vázlatírásban.

Házi feladat, projektfeladat

4.Házi feladat: Kretscmer szélyiségtipusokról röviden  tananyagot gyűjteni, és füzetbe képanyaggal együtt belemásolni és beleragasztani-  következő tanórán megbeszéljük