- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
nem szükséges
- Csoportmunka: a tanulók információkat gyűjtenek az egyes tipológiai jellemzőkről, telefon, internet, segédanyagok segitségével, majd ezeket bemutatják egy Flip Chart formátumban, kihelyezik a táblára és eljátszák az egyes tipusokat, a többi tanuló a látott információk alapján felismeri az egyes tipusokat és rögziti az információs tartalmat a füzetében. Ezt mindkét tipológiai besorolásra elvégzik és bemutatják/ HIPPOKRATESZI és JUNG/
2.Egyéni munka/ Önálló munka: Ezután kapnak a tanulók egy önismereti tesztet, amit ha kitöltenek és az értékelést is elolvassák be tudják önmagukat is sorolni az egyes tipustani kategóriákba. Az önismeretei tesztet lehetőség szerint digitálisan lenne jó elvégezni.
3.Összegzés/ kiértékelés lehetőség szerint minél többen ismertetik az osztály felé az eredményt és közösen megbeszéljük a hallottakat.
http://www.gpsazelethez.hu/szemelyiseg-teszt-hippokratesz-vermersekleti-tipusai.html
5. óra végi értékelés: a legszorgalmasabban, és legérdeklődőbben dolgozó tanulók órai munka 5-öst kapnak
A gyengébb képességú tanulóknak a vázlatírást azzal segiti a szaktanár, hogy kinyomtatott formában megkapják, így nekik a vázlatot nem kell a tipológizálás folyamata során megejteniük, hanem elég lesz csak a segíteni a csoportnak a tananyaggyűjtésben, és a flip chartos vázlatírásban.
4.Házi feladat: Kretscmer szélyiségtipusokról röviden tananyagot gyűjteni, és füzetbe képanyaggal együtt belemásolni és beleragasztani- következő tanórán megbeszéljük