Típustan- tipológia a szolgáltatóiparban – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Oktatás
Szolgáltatások
Thema, Lernbereich
Szépészet-Digitális média etika fejlesztése( Tananyagkidolgozás)
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
megfigyelőkészség, felelősségvállalás, kreativ gondolkodás
Unterrichtsmethode
kooperatív tanulás
Lern- und Entwicklungsziele
A diákok az óra végére képesek lesznek a 4 és 2-es tipológiai besorolásra
Konzepte
tipológia, tipustan. kolerikus, flegmatikus, szangvinikus, melankólikus, extrovertált, introvertált
Erforderliche Werkzeuge
okostelefon, flip chart
Dauer
90 perc 2 x 45 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

nem szükséges

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans
  1. Csoportmunka: a tanulók információkat gyűjtenek az egyes tipológiai jellemzőkről, telefon, internet, segédanyagok segitségével, majd ezeket bemutatják egy Flip Chart formátumban, kihelyezik a táblára és eljátszák az egyes tipusokat, a többi tanuló a látott információk alapján felismeri az egyes tipusokat és rögziti az információs tartalmat a füzetében. Ezt mindkét  tipológiai besorolásra elvégzik és bemutatják/ HIPPOKRATESZI és JUNG/
Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

2.Egyéni munka/ Önálló munka:  Ezután kapnak a tanulók egy önismereti tesztet, amit ha kitöltenek és az értékelést is elolvassák be tudják önmagukat is sorolni az egyes tipustani kategóriákba. Az önismeretei tesztet lehetőség szerint digitálisan lenne jó elvégezni.

3.Összegzés/ kiértékelés lehetőség szerint minél többen ismertetik az osztály felé az eredményt és közösen megbeszéljük a hallottakat. 

http://www.gpsazelethez.hu/szemelyiseg-teszt-hippokratesz-vermersekleti-tipusai.html

 

Verwendete Anwendungen
Redmenta
Evaluierungsplan

5. óra végi értékelés: a legszorgalmasabban, és legérdeklődőbben dolgozó tanulók órai munka 5-öst kapnak

Differenzierung

A gyengébb képességú tanulóknak a vázlatírást azzal segiti a szaktanár, hogy kinyomtatott formában megkapják, így nekik a vázlatot nem kell a tipológizálás folyamata során megejteniük, hanem elég lesz csak a segíteni a csoportnak a tananyaggyűjtésben, és a flip chartos vázlatírásban.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

4.Házi feladat: Kretscmer szélyiségtipusokról röviden  tananyagot gyűjteni, és füzetbe képanyaggal együtt belemásolni és beleragasztani-  következő tanórán megbeszéljük