Típustan- tipológia a szolgáltatóiparban – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Oktatás
Szolgáltatások
Topic, learning area
Szépészet-Digitális média etika fejlesztése( Tananyagkidolgozás)
Competences, skills to be developed
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competences, skills to be developed
megfigyelőkészség, felelősségvállalás, kreativ gondolkodás
Teaching method
kooperatív tanulás
Learning and development goals
A diákok az óra végére képesek lesznek a 4 és 2-es tipológiai besorolásra
Concepts
tipológia, tipustan. kolerikus, flegmatikus, szangvinikus, melankólikus, extrovertált, introvertált
Required tools
okostelefon, flip chart
Duration
90 perc 2 x 45 perc
Materials released before class or for a project

nem szükséges

Introductory part and preparation of the lesson / project plan
  1. Csoportmunka: a tanulók információkat gyűjtenek az egyes tipológiai jellemzőkről, telefon, internet, segédanyagok segitségével, majd ezeket bemutatják egy Flip Chart formátumban, kihelyezik a táblára és eljátszák az egyes tipusokat, a többi tanuló a látott információk alapján felismeri az egyes tipusokat és rögziti az információs tartalmat a füzetében. Ezt mindkét  tipológiai besorolásra elvégzik és bemutatják/ HIPPOKRATESZI és JUNG/
Implementation of the lesson / project plan

2.Egyéni munka/ Önálló munka:  Ezután kapnak a tanulók egy önismereti tesztet, amit ha kitöltenek és az értékelést is elolvassák be tudják önmagukat is sorolni az egyes tipustani kategóriákba. Az önismeretei tesztet lehetőség szerint digitálisan lenne jó elvégezni.

3.Összegzés/ kiértékelés lehetőség szerint minél többen ismertetik az osztály felé az eredményt és közösen megbeszéljük a hallottakat. 

http://www.gpsazelethez.hu/szemelyiseg-teszt-hippokratesz-vermersekleti-tipusai.html

 

Digital tools used
Redmenta
Evaluation plan

5. óra végi értékelés: a legszorgalmasabban, és legérdeklődőbben dolgozó tanulók órai munka 5-öst kapnak

Differentiation

A gyengébb képességú tanulóknak a vázlatírást azzal segiti a szaktanár, hogy kinyomtatott formában megkapják, így nekik a vázlatot nem kell a tipológizálás folyamata során megejteniük, hanem elég lesz csak a segíteni a csoportnak a tananyaggyűjtésben, és a flip chartos vázlatírásban.

Homework, project task

4.Házi feladat: Kretscmer szélyiségtipusokról röviden  tananyagot gyűjteni, és füzetbe képanyaggal együtt belemásolni és beleragasztani-  következő tanórán megbeszéljük