Típustan- tipológia a szolgáltatóiparban – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Oktatás
Szolgáltatások
Argomento / Materia
Szépészet-Digitális média etika fejlesztése( Tananyagkidolgozás)
Competenze e abilità da sviluppare
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
megfigyelőkészség, felelősségvállalás, kreativ gondolkodás
Metodo didattico
kooperatív tanulás
Obiettivi di apprendimento
A diákok az óra végére képesek lesznek a 4 és 2-es tipológiai besorolásra
Concetti
tipológia, tipustan. kolerikus, flegmatikus, szangvinikus, melankólikus, extrovertált, introvertált
Strumenti necessari
okostelefon, flip chart
Durata
90 perc 2 x 45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

nem szükséges

Introduzione e preparazione della lezione / project task
  1. Csoportmunka: a tanulók információkat gyűjtenek az egyes tipológiai jellemzőkről, telefon, internet, segédanyagok segitségével, majd ezeket bemutatják egy Flip Chart formátumban, kihelyezik a táblára és eljátszák az egyes tipusokat, a többi tanuló a látott információk alapján felismeri az egyes tipusokat és rögziti az információs tartalmat a füzetében. Ezt mindkét  tipológiai besorolásra elvégzik és bemutatják/ HIPPOKRATESZI és JUNG/
Realizzazione della lezione / project task

2.Egyéni munka/ Önálló munka:  Ezután kapnak a tanulók egy önismereti tesztet, amit ha kitöltenek és az értékelést is elolvassák be tudják önmagukat is sorolni az egyes tipustani kategóriákba. Az önismeretei tesztet lehetőség szerint digitálisan lenne jó elvégezni.

3.Összegzés/ kiértékelés lehetőség szerint minél többen ismertetik az osztály felé az eredményt és közösen megbeszéljük a hallottakat. 

http://www.gpsazelethez.hu/szemelyiseg-teszt-hippokratesz-vermersekleti-tipusai.html

 

Applicazioni utilizzate
Redmenta
Programma di valutazione

5. óra végi értékelés: a legszorgalmasabban, és legérdeklődőbben dolgozó tanulók órai munka 5-öst kapnak

Differenziazione

A gyengébb képességú tanulóknak a vázlatírást azzal segiti a szaktanár, hogy kinyomtatott formában megkapják, így nekik a vázlatot nem kell a tipológizálás folyamata során megejteniük, hanem elég lesz csak a segíteni a csoportnak a tananyaggyűjtésben, és a flip chartos vázlatírásban.

Compiti a casa, project task

4.Házi feladat: Kretscmer szélyiségtipusokról röviden  tananyagot gyűjteni, és füzetbe képanyaggal együtt belemásolni és beleragasztani-  következő tanórán megbeszéljük