Fashion/vocabulary – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Művészetek és humán tudományok
Topic, learning area
szakmai szókincs
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Médiaműveltség
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competencies, skills to be developed
szókincs, kooperáció, prezentáció, kreativitás
Teaching method
fordított osztályterem
játékosítás
kooperatív tanulás
General subject(s)
Learning and development goals
szókincs bővítés, prezentációs készség fejlesztése, együttműködés
Concepts
ruhák szabásvariációi, divatstílusok, anyagok
Required tools
Számítógép, projektor
Duration
90 perc
Materials released before class or for a project
Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Bemelegítésként minden csoport szóvivője elmesélheti, hogy ment a munka, hogyan alakult a munkamegosztás, mennyi időt töltöttek a feladat elkészítésével, érdekesnek találták-e, hogyan boldogultak a WordArt alkalmazással. 

Implementation of the lesson / project plan

1. A csoportok sorban kivetítik a szófelhőiket és a szavak alapján elmondják a tudnivalókat, érdekességeket, amiket a kutatómunka során tanultak. A diákok egymás közt előre felosztják a szavakat, hogy mindenkinek jusson mondanivaló. Az előadások után az osztály kérdezhet, kiegészíthet, stb..

2. Játék, amelyben már az egész osztály aktívan részt vesz.  Újra elővesszük az első szófelhőt. Egy diák választ egy szót és mondato(ka)t alkot vele. Azonban a kiválasztott szót a "chicken" szóra cseréli. (Pl: Evening dresses are often made of chicken. Chicken is a royal material. The most expensive chicken is made of worm and it's called floss. /SILK/

A többieknek a szófelhőt tanulmányozva ki kell találni, melyik szót rejti a "chicken". (Ezeken a mondatokon nagyon szoktak nevetni, és annak is megjön a kedve, aki eleinte bátortalanabb.) 

 

 

Used digital devices
Google Forms
Wordart
Quizlet
Other
Pinterest, blog.treasurie.com
Evaluation plan

A tanulók önértékelési lapot kapnak, amin különböző szempontok alapján saját magukat (a csoportjukat)  értékelhetik. 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfB0exqt9W7wQ7elvYtvLyYRXz4y_nuC1-YMAmw2TX-3gNLig/viewform?usp=sf_link

Differentiation

A legtöbb csoportban van olyan tanuló, aki súlyosan szorong attól, ha a többiek előtt kell beszélnie, előadnia. Az ő feladatuk lehet, hogy készítsenek egy képes szószettet a csoportjuk szókincséből a Quizlet-ben. Ezt megoszthatják az osztállyal, így szép fokozatosan mindenki megtanulhatja mindhárom csoport fogalmait.

(Ezeket fokozatosan kérem számon.)  

Homework, project task

Házi feladat: A Quizlet szett segítségével megtanulni ez első téma szavait.