Fashion/vocabulary – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Művészetek és humán tudományok
Argomento / Materia
szakmai szókincs
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Médiaműveltség
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
szókincs, kooperáció, prezentáció, kreativitás
Metodo didattico
fordított osztályterem
játékosítás
kooperatív tanulás
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
szókincs bővítés, prezentációs készség fejlesztése, együttműködés
Concetti
ruhák szabásvariációi, divatstílusok, anyagok
Strumenti necessari
Számítógép, projektor
Durata
90 perc
Materials to be shared before the lesson/project task
Introduzione e preparazione della lezione / project task

Bemelegítésként minden csoport szóvivője elmesélheti, hogy ment a munka, hogyan alakult a munkamegosztás, mennyi időt töltöttek a feladat elkészítésével, érdekesnek találták-e, hogyan boldogultak a WordArt alkalmazással. 

Realizzazione della lezione / project task

1. A csoportok sorban kivetítik a szófelhőiket és a szavak alapján elmondják a tudnivalókat, érdekességeket, amiket a kutatómunka során tanultak. A diákok egymás közt előre felosztják a szavakat, hogy mindenkinek jusson mondanivaló. Az előadások után az osztály kérdezhet, kiegészíthet, stb..

2. Játék, amelyben már az egész osztály aktívan részt vesz.  Újra elővesszük az első szófelhőt. Egy diák választ egy szót és mondato(ka)t alkot vele. Azonban a kiválasztott szót a "chicken" szóra cseréli. (Pl: Evening dresses are often made of chicken. Chicken is a royal material. The most expensive chicken is made of worm and it's called floss. /SILK/

A többieknek a szófelhőt tanulmányozva ki kell találni, melyik szót rejti a "chicken". (Ezeken a mondatokon nagyon szoktak nevetni, és annak is megjön a kedve, aki eleinte bátortalanabb.) 

 

 

Applicazioni utilizzate
Google Forms
Wordart
Quizlet
Altro
Pinterest, blog.treasurie.com
Programma di valutazione

A tanulók önértékelési lapot kapnak, amin különböző szempontok alapján saját magukat (a csoportjukat)  értékelhetik. 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfB0exqt9W7wQ7elvYtvLyYRXz4y_nuC1-YMAmw2TX-3gNLig/viewform?usp=sf_link

Differenziazione

A legtöbb csoportban van olyan tanuló, aki súlyosan szorong attól, ha a többiek előtt kell beszélnie, előadnia. Az ő feladatuk lehet, hogy készítsenek egy képes szószettet a csoportjuk szókincséből a Quizlet-ben. Ezt megoszthatják az osztállyal, így szép fokozatosan mindenki megtanulhatja mindhárom csoport fogalmait.

(Ezeket fokozatosan kérem számon.)  

Compiti a casa, project task

Házi feladat: A Quizlet szett segítségével megtanulni ez első téma szavait.