Környezet-rovarok – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Oktatás
Tema, učno področje
Rovarok
Poklicni predmet(i)
Razred
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
Környezeti nevelés
Metoda poučevanja
szemléltetés
Predmet(-i) javnega izobraževanja
Cilji učenja in razvoja
Rovarok jellemzőinek megismerése
Potrebna orodja
interaktív tábla, feladatlapok
Trajanje
45 perc
Uvodni del učne ure / Priprave na projekt
  1. Bevezető rész:

Szervezési feladatok: hetes jelentése, szükséges taneszközök előkészítésének ellenőrzése.

 

Ismétlés:

  • Képeket nézünk különböző állatokról, amik csoportosítva vannak. 
  • Először megbeszéljük milyen állatokat látunk a képeken. Megkérdezem mi alapján vannak csoportosítva (emlősök, madarak, rovarok) és a csoportoknak a jellemzőit is megbeszéljük. (Mi fedi a testét? Mivel szaporodik? Hány lába van?)

 

Motiváció:

Meghallgatunk egy dalt a rovarokról. 

 

Izvajanje učne ure/projekta
  • Fő rész:

Célkitűzés: Rovarok jellemzőinek megismerése 

  • Az interaktív táblán dolgozunk. 

Az első feladat, hogy összekeveredett betűkből kell kitalálniuk a rovarok nevét. Ezután képeket, videót nézünk a rovarokról. Az énekeskabóca hangját meghallgatjuk.

 

  • Megismerjük a rovar három fő testrészét: fej, tor, potroh. Illetve a táblán egy nagy ábrán megkeressük a csápjait, a szájszervét, a szárnyait és a három pár ízelt lábat.

 

  • Megtanuljuk, hogy minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár. Megbeszéljük mitől bogár egy bogár. Ezután képeket nézünk és eldöntjük bogár-e az adott rovar.

 

  • Mindenki kap egy feladatlapot. A gyerekeknek önállóan be kell írniuk a táblán lévő segítséggel a szúnyog testrészeit és testtájait. Interaktív táblán ellenőrizzük a megoldást.

Szintetizálás:

  • A feladatlapon a 2. és 3. feladat házi feladat.
  • Igaz hamis 

feladatot oldunk meg az óra témájával kapcsolatban.

Načrt vrednotenja

Szóbeli értékelés az óra végén, és óra közben folyamatos visszajelzés a tanulók munkájáról.

Diferenciacija

A speciális tanterv szerinti oktatás miatt ez egy differenciált óraterv. A differenciálás a tananyag mennyiségében csökkentett, minőségében egyszerűbb felépítésű. 

Domača naloga, projektna naloga

A 2. mellékletben szereplő feladatok közül a 2. és a 3. feladat a házifeladat.