Környezet-rovarok – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Oktatás
Argomento / Materia
Rovarok
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Competenze e abilità professionali da sviluppare
Környezeti nevelés
Metodo didattico
szemléltetés
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
Rovarok jellemzőinek megismerése
Strumenti necessari
interaktív tábla, feladatlapok
Durata
45 perc
Introduzione e preparazione della lezione / project task
  1. Bevezető rész:

Szervezési feladatok: hetes jelentése, szükséges taneszközök előkészítésének ellenőrzése.

 

Ismétlés:

  • Képeket nézünk különböző állatokról, amik csoportosítva vannak. 
  • Először megbeszéljük milyen állatokat látunk a képeken. Megkérdezem mi alapján vannak csoportosítva (emlősök, madarak, rovarok) és a csoportoknak a jellemzőit is megbeszéljük. (Mi fedi a testét? Mivel szaporodik? Hány lába van?)

 

Motiváció:

Meghallgatunk egy dalt a rovarokról. 

 

Realizzazione della lezione / project task
  • Fő rész:

Célkitűzés: Rovarok jellemzőinek megismerése 

  • Az interaktív táblán dolgozunk. 

Az első feladat, hogy összekeveredett betűkből kell kitalálniuk a rovarok nevét. Ezután képeket, videót nézünk a rovarokról. Az énekeskabóca hangját meghallgatjuk.

 

  • Megismerjük a rovar három fő testrészét: fej, tor, potroh. Illetve a táblán egy nagy ábrán megkeressük a csápjait, a szájszervét, a szárnyait és a három pár ízelt lábat.

 

  • Megtanuljuk, hogy minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár. Megbeszéljük mitől bogár egy bogár. Ezután képeket nézünk és eldöntjük bogár-e az adott rovar.

 

  • Mindenki kap egy feladatlapot. A gyerekeknek önállóan be kell írniuk a táblán lévő segítséggel a szúnyog testrészeit és testtájait. Interaktív táblán ellenőrizzük a megoldást.

Szintetizálás:

  • A feladatlapon a 2. és 3. feladat házi feladat.
  • Igaz hamis 

feladatot oldunk meg az óra témájával kapcsolatban.

Programma di valutazione

Szóbeli értékelés az óra végén, és óra közben folyamatos visszajelzés a tanulók munkájáról.

Differenziazione

A speciális tanterv szerinti oktatás miatt ez egy differenciált óraterv. A differenciálás a tananyag mennyiségében csökkentett, minőségében egyszerűbb felépítésű. 

Compiti a casa, project task

A 2. mellékletben szereplő feladatok közül a 2. és a 3. feladat a házifeladat.