Környezet-rovarok – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Oktatás
Topic, learning area
Rovarok
Vocational subjects
Grade
Competences, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Professional competences, skills to be developed
Környezeti nevelés
Teaching method
szemléltetés
Learning and development goals
Rovarok jellemzőinek megismerése
Required tools
interaktív tábla, feladatlapok
Duration
45 perc
Introductory part and preparation of the lesson / project plan
  1. Bevezető rész:

Szervezési feladatok: hetes jelentése, szükséges taneszközök előkészítésének ellenőrzése.

 

Ismétlés:

  • Képeket nézünk különböző állatokról, amik csoportosítva vannak. 
  • Először megbeszéljük milyen állatokat látunk a képeken. Megkérdezem mi alapján vannak csoportosítva (emlősök, madarak, rovarok) és a csoportoknak a jellemzőit is megbeszéljük. (Mi fedi a testét? Mivel szaporodik? Hány lába van?)

 

Motiváció:

Meghallgatunk egy dalt a rovarokról. 

 

Implementation of the lesson / project plan
  • Fő rész:

Célkitűzés: Rovarok jellemzőinek megismerése 

  • Az interaktív táblán dolgozunk. 

Az első feladat, hogy összekeveredett betűkből kell kitalálniuk a rovarok nevét. Ezután képeket, videót nézünk a rovarokról. Az énekeskabóca hangját meghallgatjuk.

 

  • Megismerjük a rovar három fő testrészét: fej, tor, potroh. Illetve a táblán egy nagy ábrán megkeressük a csápjait, a szájszervét, a szárnyait és a három pár ízelt lábat.

 

  • Megtanuljuk, hogy minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár. Megbeszéljük mitől bogár egy bogár. Ezután képeket nézünk és eldöntjük bogár-e az adott rovar.

 

  • Mindenki kap egy feladatlapot. A gyerekeknek önállóan be kell írniuk a táblán lévő segítséggel a szúnyog testrészeit és testtájait. Interaktív táblán ellenőrizzük a megoldást.

Szintetizálás:

  • A feladatlapon a 2. és 3. feladat házi feladat.
  • Igaz hamis 

feladatot oldunk meg az óra témájával kapcsolatban.

Evaluation plan

Szóbeli értékelés az óra végén, és óra közben folyamatos visszajelzés a tanulók munkájáról.

Differentiation

A speciális tanterv szerinti oktatás miatt ez egy differenciált óraterv. A differenciálás a tananyag mennyiségében csökkentett, minőségében egyszerűbb felépítésű. 

Homework, project task

A 2. mellékletben szereplő feladatok közül a 2. és a 3. feladat a házifeladat.