Környezet-rovarok – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Oktatás
Thema, Lernbereich
Rovarok
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Környezeti nevelés
Unterrichtsmethode
szemléltetés
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
Rovarok jellemzőinek megismerése
Erforderliche Werkzeuge
interaktív tábla, feladatlapok
Dauer
45 perc
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans
  1. Bevezető rész:

Szervezési feladatok: hetes jelentése, szükséges taneszközök előkészítésének ellenőrzése.

 

Ismétlés:

  • Képeket nézünk különböző állatokról, amik csoportosítva vannak. 
  • Először megbeszéljük milyen állatokat látunk a képeken. Megkérdezem mi alapján vannak csoportosítva (emlősök, madarak, rovarok) és a csoportoknak a jellemzőit is megbeszéljük. (Mi fedi a testét? Mivel szaporodik? Hány lába van?)

 

Motiváció:

Meghallgatunk egy dalt a rovarokról. 

 

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans
  • Fő rész:

Célkitűzés: Rovarok jellemzőinek megismerése 

  • Az interaktív táblán dolgozunk. 

Az első feladat, hogy összekeveredett betűkből kell kitalálniuk a rovarok nevét. Ezután képeket, videót nézünk a rovarokról. Az énekeskabóca hangját meghallgatjuk.

 

  • Megismerjük a rovar három fő testrészét: fej, tor, potroh. Illetve a táblán egy nagy ábrán megkeressük a csápjait, a szájszervét, a szárnyait és a három pár ízelt lábat.

 

  • Megtanuljuk, hogy minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár. Megbeszéljük mitől bogár egy bogár. Ezután képeket nézünk és eldöntjük bogár-e az adott rovar.

 

  • Mindenki kap egy feladatlapot. A gyerekeknek önállóan be kell írniuk a táblán lévő segítséggel a szúnyog testrészeit és testtájait. Interaktív táblán ellenőrizzük a megoldást.

Szintetizálás:

  • A feladatlapon a 2. és 3. feladat házi feladat.
  • Igaz hamis 

feladatot oldunk meg az óra témájával kapcsolatban.

Evaluierungsplan

Szóbeli értékelés az óra végén, és óra közben folyamatos visszajelzés a tanulók munkájáról.

Differenzierung

A speciális tanterv szerinti oktatás miatt ez egy differenciált óraterv. A differenciálás a tananyag mennyiségében csökkentett, minőségében egyszerűbb felépítésű. 

Hausaufgabe, Projektaufgabe

A 2. mellékletben szereplő feladatok közül a 2. és a 3. feladat a házifeladat.