Tanszaki hangversenyre felkészítő óra – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Művészetek és humán tudományok
Tema, učno področje
Felkészülés a tanszaki hangversenyre
Poklicni predmet(i)
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
Kreativitás és innováció
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
A zenemű stílusos előadása
Metoda poučevanja
csoportmunka
Predmet(-i) javnega izobraževanja
Cilji učenja in razvoja
A tanulók a hangversenyre a művet legyenek képesek az órákon elhangzottak (és hangszeren tanár által is bemutatva) segítségével, stílusosan, technikailag, zeneileg szép megformálással előadni.
Koncepti
17. századi olasz kamarazene, tempó, hangindítás, technikák, ritmika, táncforma, dallamformálás, díszítés: trilla, dinamika: crescendo, decrescendo.
Potrebna orodja
Oboa, nád, kotta, kottaállvány, hangológép, ceruza, zongora, tablet.
Trajanje
45 perc
Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

Köszönés, hangszerek kipakolása, nádak áztatása. Közben megbeszéljük, ki, milyen (lelki, fizikai) állapotban érkezett. Az óra első 10 perce hangképzés, skálázás, zenei kifejezések megbeszélése - majdani alkalmazásuk. YouTube-linkek megtekintése.

Izvajanje učne ure/projekta

A növendékek eljátsszák együtt a művet, mert otthon csak a saját szólamát tudja eljátszani a hangszeren. Véleményezzük, megbeszéljük, mi a jó, mit kell még fejleszteni. Hangindítások gyakorlása, hangminőség, ritmika kialakítása a mű stílusához alkalmazkodjon. Nehezebb technikai ujjváltások lassú gyakorlása. Segítségül tanári előjátszás. Hangszeren együtt való gyakorlás. Majd zongorakísérettel is gyakorlás. Esetleges kérdések megbeszélése, iránymutatás az otthoni gyakorlásra.

Drugo orodje, ki ni vključeno v prejšnji seznam
NAVA, Khan Academy, YouTube
Načrt vrednotenja

Fentiek alapján a növendékekkel megbeszéljük, mik azok a fejlesztendő részek a darabban, amelyek nagyobb figyelmet és türelmes gyakorlást igényelnek.

Domača naloga, projektna naloga

Az órán megbeszélt instrukciók alapján gyakoroljanak. Készítsenek bármilyen hanghordozón felvételt, amit a következő órán kottával a kezünkben meghallgatunk és kiértékelünk.