Tanszaki hangversenyre felkészítő óra – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Művészetek és humán tudományok
Thema, Lernbereich
Felkészülés a tanszaki hangversenyre
Berufsbezogene Fächer
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kreativitás és innováció
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
A zenemű stílusos előadása
Unterrichtsmethode
csoportmunka
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
A tanulók a hangversenyre a művet legyenek képesek az órákon elhangzottak (és hangszeren tanár által is bemutatva) segítségével, stílusosan, technikailag, zeneileg szép megformálással előadni.
Konzepte
17. századi olasz kamarazene, tempó, hangindítás, technikák, ritmika, táncforma, dallamformálás, díszítés: trilla, dinamika: crescendo, decrescendo.
Erforderliche Werkzeuge
Oboa, nád, kotta, kottaállvány, hangológép, ceruza, zongora, tablet.
Dauer
45 perc
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Köszönés, hangszerek kipakolása, nádak áztatása. Közben megbeszéljük, ki, milyen (lelki, fizikai) állapotban érkezett. Az óra első 10 perce hangképzés, skálázás, zenei kifejezések megbeszélése - majdani alkalmazásuk. YouTube-linkek megtekintése.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

A növendékek eljátsszák együtt a művet, mert otthon csak a saját szólamát tudja eljátszani a hangszeren. Véleményezzük, megbeszéljük, mi a jó, mit kell még fejleszteni. Hangindítások gyakorlása, hangminőség, ritmika kialakítása a mű stílusához alkalmazkodjon. Nehezebb technikai ujjváltások lassú gyakorlása. Segítségül tanári előjátszás. Hangszeren együtt való gyakorlás. Majd zongorakísérettel is gyakorlás. Esetleges kérdések megbeszélése, iránymutatás az otthoni gyakorlásra.

Andere
NAVA, Khan Academy, YouTube
Evaluierungsplan

Fentiek alapján a növendékekkel megbeszéljük, mik azok a fejlesztendő részek a darabban, amelyek nagyobb figyelmet és türelmes gyakorlást igényelnek.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Az órán megbeszélt instrukciók alapján gyakoroljanak. Készítsenek bármilyen hanghordozón felvételt, amit a következő órán kottával a kezünkben meghallgatunk és kiértékelünk.