Tanszaki hangversenyre felkészítő óra – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Művészetek és humán tudományok
Argomento / Materia
Felkészülés a tanszaki hangversenyre
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Kreativitás és innováció
Competenze e abilità professionali da sviluppare
A zenemű stílusos előadása
Metodo didattico
csoportmunka
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
A tanulók a hangversenyre a művet legyenek képesek az órákon elhangzottak (és hangszeren tanár által is bemutatva) segítségével, stílusosan, technikailag, zeneileg szép megformálással előadni.
Concetti
17. századi olasz kamarazene, tempó, hangindítás, technikák, ritmika, táncforma, dallamformálás, díszítés: trilla, dinamika: crescendo, decrescendo.
Strumenti necessari
Oboa, nád, kotta, kottaállvány, hangológép, ceruza, zongora, tablet.
Durata
45 perc
Introduzione e preparazione della lezione / project task

Köszönés, hangszerek kipakolása, nádak áztatása. Közben megbeszéljük, ki, milyen (lelki, fizikai) állapotban érkezett. Az óra első 10 perce hangképzés, skálázás, zenei kifejezések megbeszélése - majdani alkalmazásuk. YouTube-linkek megtekintése.

Realizzazione della lezione / project task

A növendékek eljátsszák együtt a művet, mert otthon csak a saját szólamát tudja eljátszani a hangszeren. Véleményezzük, megbeszéljük, mi a jó, mit kell még fejleszteni. Hangindítások gyakorlása, hangminőség, ritmika kialakítása a mű stílusához alkalmazkodjon. Nehezebb technikai ujjváltások lassú gyakorlása. Segítségül tanári előjátszás. Hangszeren együtt való gyakorlás. Majd zongorakísérettel is gyakorlás. Esetleges kérdések megbeszélése, iránymutatás az otthoni gyakorlásra.

Altro
NAVA, Khan Academy, YouTube
Programma di valutazione

Fentiek alapján a növendékekkel megbeszéljük, mik azok a fejlesztendő részek a darabban, amelyek nagyobb figyelmet és türelmes gyakorlást igényelnek.

Compiti a casa, project task

Az órán megbeszélt instrukciók alapján gyakoroljanak. Készítsenek bármilyen hanghordozón felvételt, amit a következő órán kottával a kezünkben meghallgatunk és kiértékelünk.