Tanszaki hangversenyre felkészítő óra – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Művészetek és humán tudományok
Topic, learning area
Felkészülés a tanszaki hangversenyre
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
Kreativitás és innováció
Professional competencies, skills to be developed
A zenemű stílusos előadása
Teaching method
csoportmunka
General subject(s)
Learning and development goals
A tanulók a hangversenyre a művet legyenek képesek az órákon elhangzottak (és hangszeren tanár által is bemutatva) segítségével, stílusosan, technikailag, zeneileg szép megformálással előadni.
Concepts
17. századi olasz kamarazene, tempó, hangindítás, technikák, ritmika, táncforma, dallamformálás, díszítés: trilla, dinamika: crescendo, decrescendo.
Required tools
Oboa, nád, kotta, kottaállvány, hangológép, ceruza, zongora, tablet.
Duration
45 perc
Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Köszönés, hangszerek kipakolása, nádak áztatása. Közben megbeszéljük, ki, milyen (lelki, fizikai) állapotban érkezett. Az óra első 10 perce hangképzés, skálázás, zenei kifejezések megbeszélése - majdani alkalmazásuk. YouTube-linkek megtekintése.

Implementation of the lesson / project plan

A növendékek eljátsszák együtt a művet, mert otthon csak a saját szólamát tudja eljátszani a hangszeren. Véleményezzük, megbeszéljük, mi a jó, mit kell még fejleszteni. Hangindítások gyakorlása, hangminőség, ritmika kialakítása a mű stílusához alkalmazkodjon. Nehezebb technikai ujjváltások lassú gyakorlása. Segítségül tanári előjátszás. Hangszeren együtt való gyakorlás. Majd zongorakísérettel is gyakorlás. Esetleges kérdések megbeszélése, iránymutatás az otthoni gyakorlásra.

Other
NAVA, Khan Academy, YouTube
Evaluation plan

Fentiek alapján a növendékekkel megbeszéljük, mik azok a fejlesztendő részek a darabban, amelyek nagyobb figyelmet és türelmes gyakorlást igényelnek.

Homework, project task

Az órán megbeszélt instrukciók alapján gyakoroljanak. Készítsenek bármilyen hanghordozón felvételt, amit a következő órán kottával a kezünkben meghallgatunk és kiértékelünk.