- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
- Bevezető rész:
Szervezési feladatok: hetes jelentése, szükséges taneszközök előkészítésének ellenőrzése.
Ismétlés:
- Képeket nézünk különböző állatokról, amik csoportosítva vannak.
- Először megbeszéljük milyen állatokat látunk a képeken. Megkérdezem mi alapján vannak csoportosítva (emlősök, madarak, rovarok) és a csoportoknak a jellemzőit is megbeszéljük. (Mi fedi a testét? Mivel szaporodik? Hány lába van?)
Motiváció:
Meghallgatunk egy dalt a rovarokról.
- Fő rész:
Célkitűzés: Rovarok jellemzőinek megismerése
- Az interaktív táblán dolgozunk.
Az első feladat, hogy összekeveredett betűkből kell kitalálniuk a rovarok nevét. Ezután képeket, videót nézünk a rovarokról. Az énekeskabóca hangját meghallgatjuk.
- Megismerjük a rovar három fő testrészét: fej, tor, potroh. Illetve a táblán egy nagy ábrán megkeressük a csápjait, a szájszervét, a szárnyait és a három pár ízelt lábat.
- Megtanuljuk, hogy minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár. Megbeszéljük mitől bogár egy bogár. Ezután képeket nézünk és eldöntjük bogár-e az adott rovar.
- Mindenki kap egy feladatlapot. A gyerekeknek önállóan be kell írniuk a táblán lévő segítséggel a szúnyog testrészeit és testtájait. Interaktív táblán ellenőrizzük a megoldást.
Szintetizálás:
- A feladatlapon a 2. és 3. feladat házi feladat.
- Igaz hamis
feladatot oldunk meg az óra témájával kapcsolatban.
Szóbeli értékelés az óra végén, és óra közben folyamatos visszajelzés a tanulók munkájáról.
A speciális tanterv szerinti oktatás miatt ez egy differenciált óraterv. A differenciálás a tananyag mennyiségében csökkentett, minőségében egyszerűbb felépítésű.
A 2. mellékletben szereplő feladatok közül a 2. és a 3. feladat a házifeladat.