Szaknyelvi projekt előkészítő óra – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Oktatás
Információs és kommunikációs technológiák
Témakör, tanulási terület
Python program parancsok és utasítások
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
idegen nyelvű információ keresés és értelmezés, logikus gondolkodás, kommunikációs készségek
Módszer, tanulásszervezési
csoportmunka
kooperatív tanulás
Közoktatási tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diákok rendelkezzenek egy kiterjedt listával a különböző parancsokkal / funkciókkal, példákkal bemutatva
Fogalmak
CLI (Command Line Interface), Python parancsok (utasítások, elágazások, szelekció, szekvencia, IF)
Szükséges eszközök
számítógép, internet, oksotelefon, Visual STudio program
Időtartam
2 óra
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Általános programozási ismeretek, amiket már előző évben szakmai órákon megtanultak. 

https://pythonidomar.wordpress.com/python-parancsok-magyar-jelentes/

https://tutorial.djangogirls.org/hu/python_introduction/

https://www.techtarget.com/searchwindowsserver/definition/command-line-interface-CLI

https://www.python.org/

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

A projekt ismeretetése, a szükséges kigyűjtendő idegen nyelvi kifejezések egyeztetése.

Ismerkedés az online források felületeivel, az anyagok feltöltése a diákok számára a Moodle felületre.

 

Az óra / projekt megvalósítása

A tanóra digitális eszközök és internet segítségével, csoportmunkában, kooperatív eszközökkel valósul meg.

A kiadott részfeladatok végzése folyamatos monitorozás mellett.

A munka során elsajátított információk visszaellenőrzése Kahoot és Quizlet segítségével.

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Kahoot
Moodle
Quizlet
Értékelési terv

Tanári visszajelzés (folyamatosan, szóban) a munkavégzés közben, a feladatok végrehajtása után diákok ön- és társértékelése (szintén szóban).  Megfelelő volt-e a  munkamegosztás, mindenki kivette-e a részét a feledatokból, ki mennyire volt aktív? 

Differenciálás

A diákok csoportba osztásánál vegyes képességű és nyelvi kompetenciájú tanulók kerülnek egy csoportba,

a gyengébbeket segítik az erősebbek, a részfeladatok között található egyszerűbb és kevésbé egyszerű is, tanárként (mentorként) tudok több figyelmet szánni a több támogatást igénylőkre. 

 

Házi feladat, projektfeladat

Az órán összeszedett ismeretek összefoglalása egy adott online sablonban.

A gyengébb képességű / a feladattal lemaradt tanulók is hozzá teszik a maguk részét, de látják a teljes képet az online sablonban.