Szaknyelvi projekt előkészítő óra – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Oktatás
Információs és kommunikációs technológiák
Topic, learning area
Python program parancsok és utasítások
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Professional competencies, skills to be developed
idegen nyelvű információ keresés és értelmezés, logikus gondolkodás, kommunikációs készségek
Teaching method
csoportmunka
kooperatív tanulás
General subject(s)
Learning and development goals
Az óra végére a diákok rendelkezzenek egy kiterjedt listával a különböző parancsokkal / funkciókkal, példákkal bemutatva
Concepts
CLI (Command Line Interface), Python parancsok (utasítások, elágazások, szelekció, szekvencia, IF)
Required tools
számítógép, internet, oksotelefon, Visual STudio program
Duration
2 óra
Materials released before class or for a project

Általános programozási ismeretek, amiket már előző évben szakmai órákon megtanultak. 

https://pythonidomar.wordpress.com/python-parancsok-magyar-jelentes/

https://tutorial.djangogirls.org/hu/python_introduction/

https://www.techtarget.com/searchwindowsserver/definition/command-line-interface-CLI

https://www.python.org/

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

A projekt ismeretetése, a szükséges kigyűjtendő idegen nyelvi kifejezések egyeztetése.

Ismerkedés az online források felületeivel, az anyagok feltöltése a diákok számára a Moodle felületre.

 

Implementation of the lesson / project plan

A tanóra digitális eszközök és internet segítségével, csoportmunkában, kooperatív eszközökkel valósul meg.

A kiadott részfeladatok végzése folyamatos monitorozás mellett.

A munka során elsajátított információk visszaellenőrzése Kahoot és Quizlet segítségével.

Used digital devices
Kahoot
Moodle
Quizlet
Evaluation plan

Tanári visszajelzés (folyamatosan, szóban) a munkavégzés közben, a feladatok végrehajtása után diákok ön- és társértékelése (szintén szóban).  Megfelelő volt-e a  munkamegosztás, mindenki kivette-e a részét a feledatokból, ki mennyire volt aktív? 

Differentiation

A diákok csoportba osztásánál vegyes képességű és nyelvi kompetenciájú tanulók kerülnek egy csoportba,

a gyengébbeket segítik az erősebbek, a részfeladatok között található egyszerűbb és kevésbé egyszerű is, tanárként (mentorként) tudok több figyelmet szánni a több támogatást igénylőkre. 

 

Homework, project task

Az órán összeszedett ismeretek összefoglalása egy adott online sablonban.

A gyengébb képességű / a feladattal lemaradt tanulók is hozzá teszik a maguk részét, de látják a teljes képet az online sablonban.