Szaknyelvi projekt előkészítő óra – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Oktatás
Információs és kommunikációs technológiák
Thema, Lernbereich
Python program parancsok és utasítások
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
idegen nyelvű információ keresés és értelmezés, logikus gondolkodás, kommunikációs készségek
Unterrichtsmethode
csoportmunka
kooperatív tanulás
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
Az óra végére a diákok rendelkezzenek egy kiterjedt listával a különböző parancsokkal / funkciókkal, példákkal bemutatva
Konzepte
CLI (Command Line Interface), Python parancsok (utasítások, elágazások, szelekció, szekvencia, IF)
Erforderliche Werkzeuge
számítógép, internet, oksotelefon, Visual STudio program
Dauer
2 óra
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Általános programozási ismeretek, amiket már előző évben szakmai órákon megtanultak. 

https://pythonidomar.wordpress.com/python-parancsok-magyar-jelentes/

https://tutorial.djangogirls.org/hu/python_introduction/

https://www.techtarget.com/searchwindowsserver/definition/command-line-interface-CLI

https://www.python.org/

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

A projekt ismeretetése, a szükséges kigyűjtendő idegen nyelvi kifejezések egyeztetése.

Ismerkedés az online források felületeivel, az anyagok feltöltése a diákok számára a Moodle felületre.

 

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

A tanóra digitális eszközök és internet segítségével, csoportmunkában, kooperatív eszközökkel valósul meg.

A kiadott részfeladatok végzése folyamatos monitorozás mellett.

A munka során elsajátított információk visszaellenőrzése Kahoot és Quizlet segítségével.

Verwendete Anwendungen
Kahoot
Moodle
Quizlet
Evaluierungsplan

Tanári visszajelzés (folyamatosan, szóban) a munkavégzés közben, a feladatok végrehajtása után diákok ön- és társértékelése (szintén szóban).  Megfelelő volt-e a  munkamegosztás, mindenki kivette-e a részét a feledatokból, ki mennyire volt aktív? 

Differenzierung

A diákok csoportba osztásánál vegyes képességű és nyelvi kompetenciájú tanulók kerülnek egy csoportba,

a gyengébbeket segítik az erősebbek, a részfeladatok között található egyszerűbb és kevésbé egyszerű is, tanárként (mentorként) tudok több figyelmet szánni a több támogatást igénylőkre. 

 

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Az órán összeszedett ismeretek összefoglalása egy adott online sablonban.

A gyengébb képességű / a feladattal lemaradt tanulók is hozzá teszik a maguk részét, de látják a teljes képet az online sablonban.