- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
 
Terv típusa
              Óraterv
          Szektor
          Természettudományok, matematika és statisztika
              Témakör, tanulási terület
              Elektromágneses hullámok
          Szakmai tantárgy(ak)
          
      Évfolyam
          
      Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
          Digitális készségek
          Információs műveltség
              Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
               Természettudományos gondolkodás, Elemző és rendszerező képesség
          Tanítási, tanulásszervezési módszer
          csoportmunka
          kiscsoportos prezentáció
              Közismereti tantárgy(ak)
          
      Tanulási, fejlesztési célok
              A tanulók ismerjék meg az elektromágneses spektrum különböző tartományait frekvencia szerint, és tudjanak gyakorlati példákat keresni ezekre.
          Fogalmak
              Elektromágneses hullámok, frekvencia
          Szükséges eszközök
              okostelefon internetkapcsolattal 
          Időtartam
               perc
          Bevezető rész, előkészítés
              1. Bevezetés és ráhangolódás (5 perc) • Rákérdezés: „Milyen elektromágneses hullámokat ismertek?” • Rövid gondolatébresztő: „Mi a közös a mikróban, a napsütésben és a röntgenben?” • Célkitűzés ismertetése: „Ma megismerjük az elektromágneses spektrum különböző tartományait frekvencia szerint, és megvizsgáljuk, hol találkozhatunk velük a való életben – ehhez ChatGPT-t is fogjuk használni.”
Megvalósítás részletes tervezése
              Tanári magyarázat után
Aktív tanulás: alkalmazások keresése ChatGPT segítségével
Feladat:
- Csoportmunka (páros vagy hármas csoportok)
 - Minden csoport kap egy spektrumtartományt (pl. rádió, mikrohullám, UV stb.)
 
Bemutatás és megbeszélés
- Csoportok 1–2 percben elmondják, mit találtak.
 - Tanári reflektálás: kiegészítések, pontatlanságok javítása, ha szükséges.
 
Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
          ChatGPT
              Értékelési terv
              - szóbeli értékelés, reflexió: „Mi volt meglepő az elektromágneses spektrum alkalmazásaival kapcsolatban?”
„Melyik hullámtartomány tűnt a leghasznosabbnak?”
 
Feladatlap kitöltése
Differenciálás
              Erősebb tanulók:
- Kapják a nehezebb, komplexebb tartományokat (pl. UV, röntgen, gamma), amelyekhez több veszély és technológiai háttér is kapcsolódik.
 - Kérd meg őket, hogy a ChatGPT válaszát értékeljék is: „Melyik alkalmazás miért hasznos vagy veszélyes?”
 
Fejlesztendő tanulók:
- Kapjanak ismertebb, könnyebben értelmezhető tartományokat (pl. látható fény, rádióhullámok).
 - Csak 1-2 alkalmazást kelljen keresniük, vizuálisan vagy szóban bemutatni.
 
Feladatok
              További érdekes alkalmazások keresése, bemutató készítés érdeklődési körtől függően