Bevezetés- Innováció, P. Schumpeter alapján – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Bővebb szakterület
Gazdálkodás és menedzsment
Témakör, tanulási terület
Innováció
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Feljesztendő szakmai/tantárgyi készségek
Innováció fogalmának és típusainak megismerése, értelmezése
Tanítási, tanulásszervezési módszer
Felfedeztető és kutatásalapú tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
A diákok megismerik az innováció fogalmát, magyar innovációkat, start-up vállalatokat, kutatnak és kreatív szemléletet kapnak a témához
Fogalmak
innováció, találmány, vívmány, ciklus, start-up, fejlesztés, stratégia, beruházás, K+F
Szükséges eszközök
projektor-laptop, okostelefon
Időtartam
45 perces óra
Előre kiadott anyagok

Schumpeter tananyag, lásd feltöltések

 

Bevezető rész, előkészítés

Gyakorló kérdések megválaszolása az előre kiadott tananyag alapján - 10 perc

Tanári asztalon: innovatív termékek bemutatója, valóságosan vagy képekben ( pl. átlátszó beton, rubik kocka.....monostabil tetraéder) - 5 perc bemutató

Megvalósítás részletes tervezése
  • Új tananyag bemutatása- innováció gdi feltöltött anyag- elmélet elmélyítése- 15 perc
  • Projektfeladat kiadása -  Mutass be egy innovatív vállalatot vagy hozz létre egy vállalati modellt! lásd: modellvállalatverseny, OTIO innovációs versenyek

    Szempontok: prezi/ppt, TEAMSbe feltölteni, legyen benne önreflexió és forrásanyag is, képek. Szóbeli felelettel értékelem, be is kell mutatnod!

    10 perc

     

    Óra befejezése: Kérdések és válaszok a diákok részéről a projekttel vagy tananyaggal kapcsolatban

     5 perc

Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
ChatGPT
Copilot
Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
gamma.app
Értékelési terv

Projekt értékelés-  Teamsbe kérem feltölteni a diákok által és ott értékelem.

Differenciálás

Az osztályból 2-3 tanuló esélyegyenlőségi programban vesz részt, nehezebben tanul. Nekik az írásos dolgozat nagy nehézséget okoz, szóban viszont szeretnek felelni. Számukra is különösen hasznos  a projektfeladat és a szóbeli bemutatás. Továbbá a pénzügyi-számviteli képzésen a záróvizsgájukhoz a diákoknak 13 projektet kell összeállítaniuk. Ez a projekt is része lehet, mint választható projekt. Tehát a portfóliójuk része lesz.

 

Feladatok

Tanár:

  • Előkészíteni az eszközöket, innovatív termékeket, képeket
  • Bemutatni esetleges magyar vonatkozásokat, start-up okat
  • A követelményeket meghatározni, elmondani a diákoknak és feltölteni a Teamsbe az anyagot, feladatot
  • Fénymásolva kiadni a munkalapot a diákoknak

DIÁK:

  • Előre elolvasni a tananyagot és megválaszolni a kérdéseket a diákok részéről
  • Az órán jegyzetelni illetve figyelemmel követni az új anyagot
  • Teamsben gépteremben követni a projekt kiadásának részleteit
  • Projekt elkészítése a házi feladat és értékelése a szóbeli bemutató is