Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Gazdálkodás és menedzsment
Thema, Lernbereich
Innováció
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Innováció fogalmának és típusainak megismerése, értelmezése
Unterrichtsmethode
Felfedeztető és kutatásalapú tanulás
Lern- und Entwicklungsziele
A diákok megismerik az innováció fogalmát, magyar innovációkat, start-up vállalatokat, kutatnak és kreatív szemléletet kapnak a témához
Konzepte
innováció, találmány, vívmány, ciklus, start-up, fejlesztés, stratégia, beruházás, K+F
Erforderliche Werkzeuge
projektor-laptop, okostelefon
Dauer
45 perces óra
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Schumpeter tananyag, lásd feltöltések

 

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Gyakorló kérdések megválaszolása az előre kiadott tananyag alapján - 10 perc

Tanári asztalon: innovatív termékek bemutatója, valóságosan vagy képekben ( pl. átlátszó beton, rubik kocka.....monostabil tetraéder) - 5 perc bemutató

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans
  • Új tananyag bemutatása- innováció gdi feltöltött anyag- elmélet elmélyítése- 15 perc
  • Projektfeladat kiadása -  Mutass be egy innovatív vállalatot vagy hozz létre egy vállalati modellt! lásd: modellvállalatverseny, OTIO innovációs versenyek

    Szempontok: prezi/ppt, TEAMSbe feltölteni, legyen benne önreflexió és forrásanyag is, képek. Szóbeli felelettel értékelem, be is kell mutatnod!

    10 perc

     

    Óra befejezése: Kérdések és válaszok a diákok részéről a projekttel vagy tananyaggal kapcsolatban

     5 perc

Verwendete Anwendungen
ChatGPT
Copilot
Andere
gamma.app
Evaluierungsplan

Projekt értékelés-  Teamsbe kérem feltölteni a diákok által és ott értékelem.

Differenzierung

Az osztályból 2-3 tanuló esélyegyenlőségi programban vesz részt, nehezebben tanul. Nekik az írásos dolgozat nagy nehézséget okoz, szóban viszont szeretnek felelni. Számukra is különösen hasznos  a projektfeladat és a szóbeli bemutatás. Továbbá a pénzügyi-számviteli képzésen a záróvizsgájukhoz a diákoknak 13 projektet kell összeállítaniuk. Ez a projekt is része lehet, mint választható projekt. Tehát a portfóliójuk része lesz.

 

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Tanár:

  • Előkészíteni az eszközöket, innovatív termékeket, képeket
  • Bemutatni esetleges magyar vonatkozásokat, start-up okat
  • A követelményeket meghatározni, elmondani a diákoknak és feltölteni a Teamsbe az anyagot, feladatot
  • Fénymásolva kiadni a munkalapot a diákoknak

DIÁK:

  • Előre elolvasni a tananyagot és megválaszolni a kérdéseket a diákok részéről
  • Az órán jegyzetelni illetve figyelemmel követni az új anyagot
  • Teamsben gépteremben követni a projekt kiadásának részleteit
  • Projekt elkészítése a házi feladat és értékelése a szóbeli bemutató is