Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Gazdálkodás és menedzsment
Topic, learning area
Innováció
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Professional competencies, skills to be developed
Innováció fogalmának és típusainak megismerése, értelmezése
Teaching method
Felfedeztető és kutatásalapú tanulás
Learning and development goals
A diákok megismerik az innováció fogalmát, magyar innovációkat, start-up vállalatokat, kutatnak és kreatív szemléletet kapnak a témához
Concepts
innováció, találmány, vívmány, ciklus, start-up, fejlesztés, stratégia, beruházás, K+F
Required tools
projektor-laptop, okostelefon
Duration
45 perces óra
Materials released before class or for a project

Schumpeter tananyag, lásd feltöltések

 

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Gyakorló kérdések megválaszolása az előre kiadott tananyag alapján - 10 perc

Tanári asztalon: innovatív termékek bemutatója, valóságosan vagy képekben ( pl. átlátszó beton, rubik kocka.....monostabil tetraéder) - 5 perc bemutató

Implementation of the lesson / project plan
  • Új tananyag bemutatása- innováció gdi feltöltött anyag- elmélet elmélyítése- 15 perc
  • Projektfeladat kiadása -  Mutass be egy innovatív vállalatot vagy hozz létre egy vállalati modellt! lásd: modellvállalatverseny, OTIO innovációs versenyek

    Szempontok: prezi/ppt, TEAMSbe feltölteni, legyen benne önreflexió és forrásanyag is, képek. Szóbeli felelettel értékelem, be is kell mutatnod!

    10 perc

     

    Óra befejezése: Kérdések és válaszok a diákok részéről a projekttel vagy tananyaggal kapcsolatban

     5 perc

Used digital devices
ChatGPT
Copilot
Other
gamma.app
Evaluation plan

Projekt értékelés-  Teamsbe kérem feltölteni a diákok által és ott értékelem.

Differentiation

Az osztályból 2-3 tanuló esélyegyenlőségi programban vesz részt, nehezebben tanul. Nekik az írásos dolgozat nagy nehézséget okoz, szóban viszont szeretnek felelni. Számukra is különösen hasznos  a projektfeladat és a szóbeli bemutatás. Továbbá a pénzügyi-számviteli képzésen a záróvizsgájukhoz a diákoknak 13 projektet kell összeállítaniuk. Ez a projekt is része lehet, mint választható projekt. Tehát a portfóliójuk része lesz.

 

Homework, project task

Tanár:

  • Előkészíteni az eszközöket, innovatív termékeket, képeket
  • Bemutatni esetleges magyar vonatkozásokat, start-up okat
  • A követelményeket meghatározni, elmondani a diákoknak és feltölteni a Teamsbe az anyagot, feladatot
  • Fénymásolva kiadni a munkalapot a diákoknak

DIÁK:

  • Előre elolvasni a tananyagot és megválaszolni a kérdéseket a diákok részéről
  • Az órán jegyzetelni illetve figyelemmel követni az új anyagot
  • Teamsben gépteremben követni a projekt kiadásának részleteit
  • Projekt elkészítése a házi feladat és értékelése a szóbeli bemutató is