- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Bódiné Fekete Éva: A gasztronómia története című könyv alapján készített anyagok kerülnek kiosztásra.
Az Ételkészítés alapjai tantárgy keretében a tanulók megismerik a magyar gasztronómiát, történetét, jeles képviselőit és sajátosságait. A témák bővítése brainstorming módszerrel történt.
Az osztályban az óra előkészítése a csoportok kialakításával, a forrás anyagok megbeszélésével, kiosztásával és a témák kiegészítése brain storminggal történik. A diákok otthon készítik el a feladatokat, melyet előzőleg egymás között szétosztanak és a digitális eszközök kiválasztásában is ők döntenek. Minden csoport kahootot készít az ismeretanyag elsajátításának ellenőrzésére. A tanár csak javaslatot tesz egy „digitális étlap” felajánlásával.
A tanár által készített témafelvezetővel indul az óra.
A tanári felvezetés után a diákok csoportonként mutatják be az otthon digitálisan elkészített anyagaikat.
Az I. csoport témája: A honfoglalás előtti magyarok szokásai és étkezése
A II. csoport témája: Az itáliai reneszánsz és Mátyás korának étkezési szokásai
A III. csoport témája: Amerika felfedezése mit hozott Európának és a magyaroknak?
A IV. csoport témája: A magyar konyha a XVI-XX. században
Az V. csoport témája: A magyar gasztronómia kiemelkedő alakjai
A VI. csoport témája: A magyar konyha sajátosságai és a Michelin csillagos éttermek Magyarországon
Az elkészített anyagokat a moodle platformra kell feltölteni és az órán onnan történik az otthon elkészített anyagok bemutatása
A csoportok előadása után kahoot kérdések következnek, melyeket a diákok készítenek el. Így az egész osztálytól - 39 fő - megkapom a visszajelzést, hogy ki mennyire értette meg az anyagot. ki az, akivel még egyénileg foglalkozni kell, van-e olyan anyagrész, amely több diáknak is nehézésget okozott, ezért újra ki kell térni rá.
Az óra befejező része a csoport értékelés.
Csoportos értékelést terveztem, mert a tanulás jelenlegi fázisában ezt tartom a leghatékonyabb fejlesztő eszköznek. Így a diákok önállóan felismerik hiányosságaikat, legközelebb javíthatnak rajta és a tanár is tud korrigálni a tanulási folyamatban.
A csoportértékelő lapot csatolom.
Nincs
Magyaros étel receptek és magyar hungarikumok gyűjtése