A magyar gasztronómia története és sajátosságai – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Szolgáltatások
Argomento / Materia
A magyar gasztronómia
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Vezetés és felelősségvállalás
Competenze e abilità professionali da sviluppare
Téma bemutatása érthetően és érdekesen
Metodo didattico
fordított osztályterem
Obiettivi di apprendimento
A tanulók legyenek képesek a magyar gasztronómia kialakulásának a történetét és a magyar konyha sajátosságainak bemutatására
Concetti
A magyar gasztronómia története és a magyar konyha sajátosságai
Strumenti necessari
Számítógép, projektor, internet hozzáférés, mobiltelefon
Durata
2X45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

Bódiné Fekete Éva: A gasztronómia története című könyv alapján készített anyagok kerülnek kiosztásra.

 

Introduzione e preparazione della lezione / project task

 

Az Ételkészítés alapjai tantárgy keretében a tanulók megismerik a magyar gasztronómiát, történetét, jeles képviselőit és sajátosságait. A témák bővítése brainstorming módszerrel történt.

Az osztályban az óra előkészítése a csoportok kialakításával, a forrás anyagok megbeszélésével, kiosztásával és a témák kiegészítése brain storminggal történik. A diákok otthon készítik el a feladatokat, melyet előzőleg egymás között szétosztanak és a digitális eszközök kiválasztásában is ők döntenek. Minden csoport kahootot készít az ismeretanyag elsajátításának ellenőrzésére. A tanár csak javaslatot tesz egy „digitális étlap” felajánlásával.

 

 

Realizzazione della lezione / project task

A tanár által készített témafelvezetővel indul az óra.

A tanári felvezetés után a diákok csoportonként mutatják be az otthon digitálisan elkészített anyagaikat.                                                 

Az I. csoport témája: A honfoglalás előtti magyarok szokásai és étkezése

A II. csoport témája: Az itáliai reneszánsz és Mátyás korának étkezési szokásai

A III. csoport témája: Amerika felfedezése mit hozott Európának és a magyaroknak?

A IV. csoport témája: A magyar konyha a XVI-XX. században

Az V. csoport témája: A magyar gasztronómia kiemelkedő alakjai

A VI. csoport témája: A magyar konyha sajátosságai és a Michelin csillagos éttermek Magyarországon                                        

Az elkészített anyagokat a moodle platformra kell feltölteni és az órán onnan történik az otthon elkészített anyagok bemutatása

A csoportok előadása után kahoot kérdések következnek, melyeket a diákok készítenek el. Így az egész osztálytól - 39 fő - megkapom a visszajelzést, hogy ki mennyire értette meg az anyagot. ki az, akivel még egyénileg foglalkozni kell, van-e olyan anyagrész, amely több diáknak is nehézésget okozott, ezért újra ki kell térni rá.

 

Az óra befejező része a csoport értékelés.

 

Applicazioni utilizzate
Kahoot
Moodle
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Prezi
Altro
Biteable használatát terveztem, de közben fizetős lett, így most videót nem tudtam készíteni az órára
Programma di valutazione

Csoportos értékelést terveztem, mert a tanulás jelenlegi fázisában ezt tartom a leghatékonyabb fejlesztő eszköznek. Így a diákok önállóan felismerik hiányosságaikat, legközelebb javíthatnak rajta és a tanár is tud korrigálni a tanulási folyamatban.

A csoportértékelő lapot csatolom.

Differenziazione

Nincs

Compiti a casa, project task

Magyaros étel receptek és magyar hungarikumok gyűjtése