Összefoglaló óra a görög-római valláshoz – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Szolgáltatások
Témakör, tanulási terület
Görög-római vallás összehasonlítása
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Módszer, tanulásszervezési
csoportmunka
Közoktatási tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a diákok egy összefoglaló ábrát hoznak létre
Szükséges eszközök
okostelefon
Időtartam
2×45 perc
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

0-5.p: mindmeister applikáció - Mi jut eszedbe az ókori Hellászról? -> élő szófelhő, ami a beérkezett válaszok alapján változik

közben a tanár kioszthatja a forrásokat

Az óra / projekt megvalósítása

5-45. p. A diákok 4-5-6 fős csoportokban dolgozzák fel a forrásokat a Miro valós idejű gondolattérképe segítségével.

A csoportokban közösen zajlik az információ feldolgozása, egy ember kezeli a csoport közös telefonját a Miro applikációval, a többiek pedig felosztják a forrásokat

- 1. csoport: római istenek, attribútumaik, állandó jelzőik megtalálása a forrásokban

- 2. csoport: a római vallás egyéb jellemzőinek megtalálása a forrásokban (papok, jóslás, templomok, ünnepek stb)

- 3. csoport: görög istenek, attribútumaik, állandó jelzőik megtalálása a forrásokban

- 4. csoport: a görög vallás egyéb jellemzőinek megtalálása a forrásokban (papok, jóslás, templomok, ünnepek stb)

45-90: az eredmények közös feldolgozása, ellenőrzés, kiegészítések - itt már a tanár kezelheti az applikációt

- a 4 csoport eredményeinek csoportosítása (pl. istenek kapcsolatai egymással)

- kimaradó fogalmak, jellemzők stb integrálása az ábrába

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Mentimeter
Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
Miro
Differenciálás

A csoportokat a tanár is beoszthatja a diákok egyéni szintjének megfelelően