Összefoglaló óra a görög-római valláshoz – lesson / project plan

Type of plan
Lesson plan
Sector
Szolgáltatások
Topic, learning area
Görög-római vallás összehasonlítása
Vocational subjects
Competences, skills to be developed
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Teaching method
csoportmunka
Learning and development goals
Az óra végére a diákok egy összefoglaló ábrát hoznak létre
Required tools
okostelefon
Duration
2×45 perc
Materials released before class or for a project
Introductory part and preparation of the lesson / project plan

0-5.p: mindmeister applikáció - Mi jut eszedbe az ókori Hellászról? -> élő szófelhő, ami a beérkezett válaszok alapján változik

közben a tanár kioszthatja a forrásokat

Implementation of the lesson / project plan

5-45. p. A diákok 4-5-6 fős csoportokban dolgozzák fel a forrásokat a Miro valós idejű gondolattérképe segítségével.

A csoportokban közösen zajlik az információ feldolgozása, egy ember kezeli a csoport közös telefonját a Miro applikációval, a többiek pedig felosztják a forrásokat

- 1. csoport: római istenek, attribútumaik, állandó jelzőik megtalálása a forrásokban

- 2. csoport: a római vallás egyéb jellemzőinek megtalálása a forrásokban (papok, jóslás, templomok, ünnepek stb)

- 3. csoport: görög istenek, attribútumaik, állandó jelzőik megtalálása a forrásokban

- 4. csoport: a görög vallás egyéb jellemzőinek megtalálása a forrásokban (papok, jóslás, templomok, ünnepek stb)

45-90: az eredmények közös feldolgozása, ellenőrzés, kiegészítések - itt már a tanár kezelheti az applikációt

- a 4 csoport eredményeinek csoportosítása (pl. istenek kapcsolatai egymással)

- kimaradó fogalmak, jellemzők stb integrálása az ábrába

Digital tools used
Mentimeter
Other tool not included in the previous list
Miro
Differentiation

A csoportokat a tanár is beoszthatja a diákok egyéni szintjének megfelelően