Összefoglaló óra a görög-római valláshoz – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Szolgáltatások
Argomento / Materia
Görög-római vallás összehasonlítása
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Metodo didattico
csoportmunka
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
Az óra végére a diákok egy összefoglaló ábrát hoznak létre
Strumenti necessari
okostelefon
Durata
2×45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task
Introduzione e preparazione della lezione / project task

0-5.p: mindmeister applikáció - Mi jut eszedbe az ókori Hellászról? -> élő szófelhő, ami a beérkezett válaszok alapján változik

közben a tanár kioszthatja a forrásokat

Realizzazione della lezione / project task

5-45. p. A diákok 4-5-6 fős csoportokban dolgozzák fel a forrásokat a Miro valós idejű gondolattérképe segítségével.

A csoportokban közösen zajlik az információ feldolgozása, egy ember kezeli a csoport közös telefonját a Miro applikációval, a többiek pedig felosztják a forrásokat

- 1. csoport: római istenek, attribútumaik, állandó jelzőik megtalálása a forrásokban

- 2. csoport: a római vallás egyéb jellemzőinek megtalálása a forrásokban (papok, jóslás, templomok, ünnepek stb)

- 3. csoport: görög istenek, attribútumaik, állandó jelzőik megtalálása a forrásokban

- 4. csoport: a görög vallás egyéb jellemzőinek megtalálása a forrásokban (papok, jóslás, templomok, ünnepek stb)

45-90: az eredmények közös feldolgozása, ellenőrzés, kiegészítések - itt már a tanár kezelheti az applikációt

- a 4 csoport eredményeinek csoportosítása (pl. istenek kapcsolatai egymással)

- kimaradó fogalmak, jellemzők stb integrálása az ábrába

Applicazioni utilizzate
Mentimeter
Altro
Miro
Differenziazione

A csoportokat a tanár is beoszthatja a diákok egyéni szintjének megfelelően