„Írj be a ChatGPT-be egy kérdést: ‘Milyen környezetbarát megoldások léteznek ma a kereskedelemben?’
Fogalmazd meg 3 kulcsfontosságú információt a válaszból, amit érdekesnek találsz!”
Ráhangolódás, motiváció
Felvezető kérdés: „Ti milyen környezetbarát megoldásokat láttatok már boltokban?”
Az óra elötti feladat ismertetése, megbeszélése.
Új ismeret feldolgozása (magyarázat, bemutatás):Rövid prezentáció: Környezetvédelmi szempontok a kereskedelemben (pl. hulladékcsökkentés, zöld logisztika, fenntartható csomagolás)
Videó megtekintése: Zöld üzletek bemutatása (pl. zero waste bolt, újrahasznosított áruk)
Csoportmunka: Szituációs gyakorlat: Kiosztott esettanulmány: „Egy bolt környezetbarát átalakítása – mit változtatnátok?”Megoldási javaslat készítése, rövid bemutatás."Egy kereskedelmi lánc döntés előtt áll: hogyan válhat fenntarthatóbbá?
Minden szereplő képviselje a saját érdekeit a vezetőségi ülésen! A cél, hogy egy közös terv szülessen, amely mindenkinek elfogadható."ChatGPT-t is használhattok segítségként!
Gondoljátok végig:
- Milyen környezetbarát intézkedést támogatnátok?
- Miért fontos az a szempontotok szerint?
- Mi az, amit elutasítanátok és miért?
- Mi az, amiben kompromisszumot tudtok kötni?
- Aktív részvétel
- Ötletek megvalósíthatósága a csoportmunkában
- Kommunikációs készség
- Környezettudatos gondolkodás megjelenése
Tiszteletben tartva a tanulói sokféleséget és a szakmai színvonalát, a differenciálás ebben a témában (környezetvédelem a kereskedelemben) nem választható opció, hanem módszertani alapelv. A tanulók eltérő tudásszintje, tempója, érdeklődése és készségprofilja megköveteli, hogy célzottan alkalmazzam differenciált tanulásszervezési megoldásokat. Gyengébb és jobb képességű tanulók egyaránt kerüljenek a csoportokba.
„Írj be a ChatGPT-nek egy szituációt: ‘Én egy kisbolt tulajdonosa vagyok, szeretnék zöldebbé válni. Mit javasolsz?’
Válasz alapján készíts egy listát a megvalósítható javaslatokról!”