Környezetvédelem a kereskedelemben – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Üzlet, közigazgatás és jog
Thema, Lernbereich
Környezetvédelem a kereskedelemben
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Digitális készségek
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
• Szakmai szókincs bővítése Kritikus gondolkodás • Problémamegoldás • Kommunikációs készség • Szakmai szókincs bővítése
Unterrichtsmethode
csoportmunka
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
A tanulók megismerik a környezetvédelmi szempontokat a kereskedelmi tevékenységek során. Képesek lesznek azonosítani a fenntartható kereskedelem jellemzőit, és példákat hozni a környezetbarát gyakorlatokra.
Konzepte
Környezetvédelem, környezetttudatos vállalkozás, veszélyes áruk
Erforderliche Werkzeuge
• Interaktív tábla / projektor • Kivetített PPT vagy videó (fenntartható boltok, zöld logisztika) • Kinyomtatott esettanulmányok
Dauer
45 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

„Írj be a ChatGPT-be egy kérdést: ‘Milyen környezetbarát megoldások léteznek ma a kereskedelemben?’
Fogalmazd meg 3 kulcsfontosságú információt a válaszból, amit érdekesnek találsz!”

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Ráhangolódás, motiváció

Felvezető kérdés: „Ti milyen környezetbarát megoldásokat láttatok már boltokban?”

Az óra elötti feladat ismertetése, megbeszélése.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Új ismeret feldolgozása (magyarázat, bemutatás):Rövid prezentáció: Környezetvédelmi szempontok a kereskedelemben (pl. hulladékcsökkentés, zöld logisztika, fenntartható csomagolás)

Videó megtekintése: Zöld üzletek bemutatása (pl. zero waste bolt, újrahasznosított áruk)

Csoportmunka: Szituációs gyakorlat: Kiosztott esettanulmány: „Egy bolt környezetbarát átalakítása – mit változtatnátok?”Megoldási javaslat készítése, rövid bemutatás."Egy kereskedelmi lánc döntés előtt áll: hogyan válhat fenntarthatóbbá?
Minden szereplő képviselje a saját érdekeit a vezetőségi ülésen! A cél, hogy egy közös terv szülessen, amely mindenkinek elfogadható."ChatGPT-t is használhattok segítségként!

Gondoljátok végig:

  • Milyen környezetbarát intézkedést támogatnátok?
  • Miért fontos az a szempontotok szerint?
  • Mi az, amit elutasítanátok és miért?
  • Mi az, amiben kompromisszumot tudtok kötni?
Verwendete Anwendungen
Canva
ChatGPT
Google Tanterem
Padlet
Andere
Flip
Evaluierungsplan
  • Aktív részvétel
  • Ötletek megvalósíthatósága a csoportmunkában
  • Kommunikációs készség
  • Környezettudatos gondolkodás megjelenése
Differenzierung

Tiszteletben tartva a tanulói sokféleséget és a szakmai színvonalát, a differenciálás ebben a témában (környezetvédelem a kereskedelemben) nem választható opció, hanem módszertani alapelv. A tanulók eltérő tudásszintje, tempója, érdeklődése és készségprofilja megköveteli, hogy célzottan alkalmazzam differenciált tanulásszervezési megoldásokat. Gyengébb és jobb képességű tanulók egyaránt kerüljenek a csoportokba.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

„Írj be a ChatGPT-nek egy szituációt: ‘Én egy kisbolt tulajdonosa vagyok, szeretnék zöldebbé válni. Mit javasolsz?’
Válasz alapján készíts egy listát a megvalósítható javaslatokról!”