A tanóra előtt a diákok feldolgozták a podcast tartalmat: https://open.spotify.com/episode/0EZRrACsiZLY4sONXgfPlO
Az óra előtt kiadott további tananyag a "Szerződések fogalma" ppt volt, amelyet hagyományos órai feldolgozás előzött meg.
Ezt követően - előkészítő tevékenység gyanánt a projekt óra felvázolása történt meg, amelynek keretében ismertetésre kerül a projekt tevékenység: 1) háttere, 2) célja, 3) módszertana, 4) technikai feltétele, 5) értékelésének módja
Az óra bevezető részében: a szerződésekkel kapcsolatos ismeretek ismétlése, illetve megerősítése történik meg, azaz a szerződés alanyaira, alakiságra, semmisség fogalmára, ajánlattételre, ajánlati kötöttségre vonatkozó részeket ismétlik át újból 45 perces időkeretben.
A második 45 perces projekt óra elején ismertetésre kerül a feladat (5 perc), ami egy konkrét bérleti szerződés csoport keretek között történő feldolgozása. Az előzetes szempontrendszert a diákokkal szintén ismertetni szükséges. Mindhárom csoport ugyanazt a szerződés mintát kapja, de bizonyos pontokon mindhárom szerződés különbözik, vagyis az egyes csoportok külön feladatot kapnak.
Az egyes csoportra szabott mintaszerződés csoporton belüli átolvasása és megbeszélésének időkerete 10 perc.
A mintaszerződés megismerését követően a csoportok megkapják a testre szabott feladatot egy kérdéssor formájában, majd csoportmunka formájában írásban válaszolnak a kérdésekre (időkeret 15 perc).
A csoportok a teljes osztály előtt bemutatják egymásnak az adott feladatot (csoportonként 5 perc).
Konklúzió, összefoglalás: az értékelés részeként a következő óra első 15 percében.
Az értékelés fázisai:
- folyamatos tanári visszacsatolás, különös tekintettel a csoportok szóbeli prezentációjára
- a projekt óra egészének értékelése (a teljes osztály által online formában)
- önértékelés (tanári, tanulói)
- Konklúzió, szóbeli kiértékelés a projekt óra megvalósítását követően
A differenciálás a csoportokban valósul meg tanári reflexió és magyarázat formájában: azok a tanulók, akik kiegészítő magyarázatot igényelnek, egyéni differenciálás formájában visszacsatolást.
A projekt óra hozzáadott értéke, hogy mindegyik csoport - a differenciálás elvét követve - különböző feladatot kap, de a megoldást követően valamennyi csoport az osztály egészének ismerteti a megoldást, illetve azt, hogy milyen módon jutottak el a helyes válaszokig.
Előzetes projekt feladat: podcast tartalom megismerése: https://open.spotify.com/episode/0EZRrACsiZLY4sONXgfPlO
Házi feladat: értékelés (megadott kérdéssor és szempontrendszer alapján), önreflexió