A szerződés alanyai és alakiság témakör 'fordított osztályterem módszer' alapján történő feldolgozása – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Üzlet, közigazgatás és jog
Argomento / Materia
Gazdálkodási alaptevékenység ellátása
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Vezetés és felelősségvállalás
Competenze e abilità professionali da sviluppare
A cél a fejlesztő attitűd kialakítása a szerződéses ismeretek megalapozása és gyakorlatias kompetenciák szerzése tekintetében.
Metodo didattico
fordított osztályterem
Obiettivi di apprendimento
A tanuló a szerződésesre vonatkozó szabályokat megismerje, és ezeket a gyakorlatban, azaz egy konkrét szerződés esetében alkalmazni is tudja.
Concetti
Jogi alapfogalmak, a jogforrás fogalma, szerződéses alapfogalmak
Strumenti necessari
1) Okos eszköz a podcast tartalom feldolgozásához, 2) Munkaállomás + projektor az órai tevékenységhez, 3) Nyomtató a szerződéses feladathoz
Durata
1) Podcast meghallgatása (25 perc), 2) Órai munka: 2*45 perc 3) Értékelés: 45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

A tanóra előtt a diákok feldolgozták a podcast tartalmat: https://open.spotify.com/episode/0EZRrACsiZLY4sONXgfPlO

Az óra előtt kiadott további tananyag a "Szerződések fogalma" ppt volt, amelyet hagyományos órai feldolgozás előzött meg. 

Ezt követően - előkészítő tevékenység gyanánt a projekt óra felvázolása történt meg, amelynek keretében ismertetésre kerül a projekt tevékenység: 1) háttere, 2) célja, 3) módszertana, 4) technikai feltétele, 5) értékelésének módja

Introduzione e preparazione della lezione / project task

Az óra bevezető részében: a szerződésekkel kapcsolatos ismeretek ismétlése, illetve megerősítése történik meg, azaz a szerződés alanyaira, alakiságra, semmisség fogalmára, ajánlattételre, ajánlati kötöttségre vonatkozó részeket ismétlik át újból 45 perces időkeretben. 

Realizzazione della lezione / project task

A második 45 perces projekt óra elején ismertetésre kerül a feladat (5 perc), ami egy konkrét bérleti szerződés csoport keretek között történő feldolgozása. Az előzetes szempontrendszert a diákokkal szintén ismertetni szükséges. Mindhárom csoport ugyanazt a szerződés mintát kapja, de bizonyos pontokon mindhárom szerződés különbözik, vagyis az egyes csoportok külön feladatot kapnak. 

Az egyes csoportra szabott mintaszerződés csoporton belüli átolvasása és megbeszélésének időkerete 10 perc.

A mintaszerződés megismerését követően a csoportok megkapják a testre szabott feladatot egy kérdéssor formájában, majd csoportmunka formájában írásban válaszolnak a kérdésekre (időkeret 15 perc).

A csoportok a teljes osztály előtt bemutatják egymásnak az adott feladatot (csoportonként 5 perc). 

Konklúzió, összefoglalás: az értékelés részeként a következő óra első 15 percében. 

Applicazioni utilizzate
Anchor - Spotify for Podcasters
Altro
-
Programma di valutazione

Az értékelés fázisai:

- folyamatos tanári visszacsatolás, különös tekintettel a csoportok szóbeli prezentációjára 

- a projekt óra egészének értékelése (a teljes osztály által online formában)

- önértékelés (tanári, tanulói)

- Konklúzió, szóbeli kiértékelés a projekt óra megvalósítását követően

Differenziazione

A differenciálás a csoportokban valósul meg tanári reflexió és magyarázat formájában: azok a tanulók, akik kiegészítő magyarázatot igényelnek, egyéni differenciálás formájában visszacsatolást. 

A projekt óra hozzáadott értéke, hogy mindegyik csoport - a differenciálás elvét követve - különböző feladatot kap, de a megoldást követően valamennyi csoport az osztály egészének ismerteti a megoldást, illetve azt, hogy milyen módon jutottak el a helyes válaszokig.    

Compiti a casa, project task

Előzetes projekt feladat: podcast tartalom megismerése: https://open.spotify.com/episode/0EZRrACsiZLY4sONXgfPlO

Házi feladat: értékelés (megadott kérdéssor és szempontrendszer alapján), önreflexió