Pinterest inspirációs tábla: https://hu.pinterest.com/mcshajna/fenntarthat%C3%B3-divat/
Megnézte mindenki a belinkelt Pinterest-gyűjteményt?
- Mit gondoltok a ruhaipar és a környezetre gyakorlot hatásáról?
- Miért fontos tevőlegesen is hozzájárulni a divatipar környezeti lábnyomának csökkentéséhez?
- Mit gondoltok, mely régi ruhadarabokból érdemes új ruházati termékeket vagy kiegészítőket tervezni?
- csapatok kialakítása
- az egyes csapatok ötletbörzéje, téma és irányvonal kitalálása (Jamborad); munkaterv és projektnapló kialakítása (Jamboard)
- moodborad készítése (Canva)
- első ötletvázlatok készítése
- vázlatok kiválasztása - első szelekció (Jamboard)
- vázlatok kidolgozása
- a végleges tervek kiválasztása - második szelekció (Jamboard)
- a végleges tervek kidolgozása
- a tervek megvalósítása a választott alapanyagokból
- a kész modellek bemutatása kiállítás/divatbemutató keretében + digitálisan a Genially segítségével
Az értékelés értékelőtáblázat segítségével történik, melynek szempontjait a diákok már a projekt kezdetén megkapják, ez alapján ön- és csapatértékelést tudnak végezni.
A differenciált tanítás a folyamat középpontjába a diákokat állítja, ehhez alkalmas keretet biztosít a csapatmunka a projektmunka keretében, a következő megvalósítandó célokkal:
- "biztosítson motiváló, vonzó feladatokat minden diák számára;
- kínálja fel a tanulás különféle módszereit lényeges témák és koncepciók, jelentõs folyamatok és képességekre támaszkodó tevékenységek alapján;
- tegye lehetõvé a tartalom, a tanulás és az eredmények változatos megközelítését;
- elégítse ki a diákok érdeklõdését és tanulási vágyát;
- adjon lehetõséget a diákoknak arra, hogy változatos formákban tanuljanak;
- biztosítsa, hogy minden diák a tantervi elõírások és elvárások szerint haladjon;
- alapozza meg a diákok szükségleteire épülõ és a tanárok által serkentett tanulást".*
* részlet a Differenciálás a tanításban, tanulásban c. kézikönyvből.
A csapatok munkatervet és hozzátartozó projektnaplót készítenek (Jamboard), amelyben rögzítik, hogy a csoport tagjai közül ki melyik részfolyamatért felelős és mikorra kell elvégeznie a rá bízott feladatot. Ezáltal a pedagógus számára is egyértelmű, könnyen átlátható, hogy ki mit végzett, miért felelős a munkafolyamatban.