Fashion/vocabulary – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Művészetek és humán tudományok
Thema, Lernbereich
szakmai szókincs
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Információs műveltség
Kezdeményezés és önirányítás
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Médiaműveltség
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
szókincs, kooperáció, prezentáció, kreativitás
Unterrichtsmethode
fordított osztályterem
játékosítás
kooperatív tanulás
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
szókincs bővítés, prezentációs készség fejlesztése, együttműködés
Konzepte
ruhák szabásvariációi, divatstílusok, anyagok
Erforderliche Werkzeuge
Számítógép, projektor
Dauer
90 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Bemelegítésként minden csoport szóvivője elmesélheti, hogy ment a munka, hogyan alakult a munkamegosztás, mennyi időt töltöttek a feladat elkészítésével, érdekesnek találták-e, hogyan boldogultak a WordArt alkalmazással. 

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

1. A csoportok sorban kivetítik a szófelhőiket és a szavak alapján elmondják a tudnivalókat, érdekességeket, amiket a kutatómunka során tanultak. A diákok egymás közt előre felosztják a szavakat, hogy mindenkinek jusson mondanivaló. Az előadások után az osztály kérdezhet, kiegészíthet, stb..

2. Játék, amelyben már az egész osztály aktívan részt vesz.  Újra elővesszük az első szófelhőt. Egy diák választ egy szót és mondato(ka)t alkot vele. Azonban a kiválasztott szót a "chicken" szóra cseréli. (Pl: Evening dresses are often made of chicken. Chicken is a royal material. The most expensive chicken is made of worm and it's called floss. /SILK/

A többieknek a szófelhőt tanulmányozva ki kell találni, melyik szót rejti a "chicken". (Ezeken a mondatokon nagyon szoktak nevetni, és annak is megjön a kedve, aki eleinte bátortalanabb.) 

 

 

Verwendete Anwendungen
Google Forms
Wordart
Quizlet
Andere
Pinterest, blog.treasurie.com
Evaluierungsplan

A tanulók önértékelési lapot kapnak, amin különböző szempontok alapján saját magukat (a csoportjukat)  értékelhetik. 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfB0exqt9W7wQ7elvYtvLyYRXz4y_nuC1-YMAmw2TX-3gNLig/viewform?usp=sf_link

Differenzierung

A legtöbb csoportban van olyan tanuló, aki súlyosan szorong attól, ha a többiek előtt kell beszélnie, előadnia. Az ő feladatuk lehet, hogy készítsenek egy képes szószettet a csoportjuk szókincséből a Quizlet-ben. Ezt megoszthatják az osztállyal, így szép fokozatosan mindenki megtanulhatja mindhárom csoport fogalmait.

(Ezeket fokozatosan kérem számon.)  

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Házi feladat: A Quizlet szett segítségével megtanulni ez első téma szavait.