- Prijava ali Registracija za objavo komentarjev
Az órát megelőzően már tudniuk kellett a verset kívülről.
Az órát az előző foglalkozásra visszautaló, az egyéni megnyilvánulás elősegítő házi feladat ellenőrzésével kezdtük.
A zanza.tv-n megtekintettünk egy Kölcsey munkásságáról szóló kisfilmet, amely főként a Hymnusról szólt, így betekintést kaptak a diákok az elsajátítandó anyagrészbe. A ráhangolódást folytatva meghallgattuk a Himnusz megzenésített változatát egy olyan ábrázolásban, amelyben a dallal párhuzamosan jelnyelven is előadták a művet. A diákoknak közben az volt a feladatuk, hogy figyeljék érzéseiket.
A versből kiragadott idézeteket tartalmazó papírok segítségével alakulta ki a csapatok. Megszabtam, hogy kinek mi az elsődleges feladata (szóvivő, bátorító, időgazda és mérlegelő, az 5 fős csoportnál plusz egy ellenőr) a csoporton belül a kapott kérdések közös megválaszolásán felül.
Ráéreztek a tanulók a megoldásokra és többé kevésbé a várt válaszok születtek a megbeszélés során. Ezt követően értékelték a diákok a saját munkájukat és a csoport közös hatékonyságát. Szerzett tudásunk összegzése és rögzítéseként, a csoportmunka előtt, a táblára rajzolt halmazábrát töltöttük ki, amely megteremtette a vers időtávlatait.
A kooperatív csoportmunka segítséget nyújt abban, hogy a diákok óráról órára más szerepekben próbálják ki magukat. Így én magam is képet kapok arról, ki miben szorul segítségre, fejlesztésre vagy a többieket meghaladó feladatra.
Házi feladatnak végül, összekapcsolódva a történelem tantárggyal, a műben szereplő történelemi események összegyűjtését adtam.