Kölcsey Ferenc: Hymnusz – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Művészetek és humán tudományok
Argomento / Materia
Kölcsey Ferenc: Hymnusz
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Competenze e abilità professionali da sviluppare
A tények, jelenségek sokoldalú elemzése, rendszerezés és rögzítés.
Metodo didattico
kooperatív tanulás
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
Az óra végére el tudják helyezni a műben megjelenő történelmi eseményeket egy közös időskálán.
Concetti
himnusz, paradoxon, anafora, párhuzam, ellentét, hiperbolikus képek, inverzió, archaizáló nyelv, dicső múlt, vérzivataros századok,
Strumenti necessari
Tábla, filc, idézeteket tartalmazó cetlik, kalap, okostábla, Youtube,
Durata
45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

Az órát megelőzően már tudniuk kellett a verset kívülről. 

Introduzione e preparazione della lezione / project task

Az órát az előző foglalkozásra visszautaló, az egyéni megnyilvánulás elősegítő házi feladat ellenőrzésével kezdtük.

A zanza.tv-n megtekintettünk egy Kölcsey munkásságáról szóló kisfilmet, amely főként a Hymnusról szólt, így betekintést kaptak a diákok az elsajátítandó anyagrészbe. A ráhangolódást folytatva meghallgattuk a Himnusz megzenésített változatát egy olyan ábrázolásban, amelyben a dallal párhuzamosan jelnyelven is előadták a művet. A diákoknak közben az volt a feladatuk, hogy figyeljék érzéseiket. 

Realizzazione della lezione / project task

A versből kiragadott idézeteket tartalmazó papírok segítségével alakulta ki a csapatok. Megszabtam, hogy kinek mi az elsődleges feladata (szóvivő, bátorító, időgazda és mérlegelő, az 5 fős csoportnál plusz egy ellenőr)  a csoporton belül a kapott kérdések közös megválaszolásán felül. 

Applicazioni utilizzate
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Prezi
Altro
zanza.tv, YouTube
Programma di valutazione

Ráéreztek a tanulók a megoldásokra és többé kevésbé a várt válaszok születtek a megbeszélés során. Ezt követően értékelték a diákok a saját munkájukat és a csoport közös hatékonyságát. Szerzett tudásunk összegzése és rögzítéseként, a csoportmunka előtt, a táblára rajzolt halmazábrát töltöttük ki, amely megteremtette a vers időtávlatait. 

Differenziazione

A kooperatív csoportmunka segítséget nyújt abban, hogy a diákok óráról órára más szerepekben próbálják ki magukat. Így én magam is képet kapok arról, ki miben szorul segítségre, fejlesztésre vagy a többieket meghaladó feladatra. 

Compiti a casa, project task

Házi feladatnak végül, összekapcsolódva a történelem tantárggyal, a műben szereplő történelemi események összegyűjtését adtam.