Keiko Abe:Prism című művének tanulása – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt projekta
Sector
Oktatás
Tema, učno področje
Zeneoktatás, dallam-ütőhangszerek
Poklicni predmet(i)
Razred
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
Információs műveltség
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
hangszerbiztonság, memória, kottaolvasási kézség
Metoda poučevanja
projektalapú tanulás
Cilji učenja in razvoja
Az óra végére a diák az előre meghatározott zenei szakaszt megtanulja.
Potrebna orodja
Marimba-ütőhangszeres dallamhangszer, ritmus hangszerek
Trajanje
60 perc
Gradiva, ki se izdajo pred poukom ali za projekt

Az óra előtt a tanuló megkapta a kottákat, amiből az órán tanulni fogunk. Ezen kivül egy youtube-linket is kapott, amin meghallgathatja a művet, amivel foglalkozni fogunk.

Uvodni del učne ure / Priprave na projekt

Megérkezés, a tanuló üdvözlése, megfelelő mentális állapotba hozása. Technikai bemelegítés. Az általános fizikai állapotok edzése, illetve az új anyagban előforduló technikai nehézségek előkészítése.

Izvajanje učne ure/projekta

Az óra új anyagának ABC-s hangonkénti átnézése. A kotta egyéb információinak átbeszélése. Ez után lassan, részenként játszuk le az új anyagot, az esetleges hibákat azonnal korrigálva. Ahogy egyre biztosabbá válik, úgy fokozzuk a tempót, illetve a zenei és technikai megformálás (kifejezés, dinamika, kézrendek, technikai kivitelezés) is ebben a szakaszban történik meg. A többször átgyakorolt anyagot ezután memorizáljuk. Átbeszéljük, hogy mi a kiírt tempókövetelmény és mi a megfelelő gyakorlási módszer ennek elérésére.

Drugo orodje, ki ni vključeno v prejšnji seznam
laptop, YouTube
Načrt vrednotenja

A új anyag zenei összefoglalása után szóban is megbeszéljük az órai haladást, a kívánt gyakorlási mennyiségeket és a következő alkalomra vonatkozó terveinket. Az óra lezárásaként ritmushangszereken gyakorlunk, hogy a változatosság és az élmény-szerű befejezés is az óra része lehessen.

Domača naloga, projektna naloga

A házi feladatot mindig felírjuk és közösen át is beszéljük, hogy tudatosuljon a feladat és ne legyen félreérthető, hogy otthon mivel kell foglalkozni.