Keiko Abe:Prism című művének tanulása – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Project plan
Sector
Oktatás
Topic, learning area
Zeneoktatás, dallam-ütőhangszerek
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
Információs műveltség
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competencies, skills to be developed
hangszerbiztonság, memória, kottaolvasási kézség
Teaching method
projektalapú tanulás
Learning and development goals
Az óra végére a diák az előre meghatározott zenei szakaszt megtanulja.
Required tools
Marimba-ütőhangszeres dallamhangszer, ritmus hangszerek
Duration
60 perc
Materials released before class or for a project

Az óra előtt a tanuló megkapta a kottákat, amiből az órán tanulni fogunk. Ezen kivül egy youtube-linket is kapott, amin meghallgathatja a művet, amivel foglalkozni fogunk.

Introductory part and preparation of the lesson / project plan

Megérkezés, a tanuló üdvözlése, megfelelő mentális állapotba hozása. Technikai bemelegítés. Az általános fizikai állapotok edzése, illetve az új anyagban előforduló technikai nehézségek előkészítése.

Implementation of the lesson / project plan

Az óra új anyagának ABC-s hangonkénti átnézése. A kotta egyéb információinak átbeszélése. Ez után lassan, részenként játszuk le az új anyagot, az esetleges hibákat azonnal korrigálva. Ahogy egyre biztosabbá válik, úgy fokozzuk a tempót, illetve a zenei és technikai megformálás (kifejezés, dinamika, kézrendek, technikai kivitelezés) is ebben a szakaszban történik meg. A többször átgyakorolt anyagot ezután memorizáljuk. Átbeszéljük, hogy mi a kiírt tempókövetelmény és mi a megfelelő gyakorlási módszer ennek elérésére.

Other
laptop, YouTube
Evaluation plan

A új anyag zenei összefoglalása után szóban is megbeszéljük az órai haladást, a kívánt gyakorlási mennyiségeket és a következő alkalomra vonatkozó terveinket. Az óra lezárásaként ritmushangszereken gyakorlunk, hogy a változatosság és az élmény-szerű befejezés is az óra része lehessen.

Homework, project task

A házi feladatot mindig felírjuk és közösen át is beszéljük, hogy tudatosuljon a feladat és ne legyen félreérthető, hogy otthon mivel kell foglalkozni.