Keiko Abe:Prism című művének tanulása – lesson / project plan

Plantyp
Projektplan
Bereich
Oktatás
Thema, Lernbereich
Zeneoktatás, dallam-ütőhangszerek
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Információs műveltség
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
hangszerbiztonság, memória, kottaolvasási kézség
Unterrichtsmethode
projektalapú tanulás
Lern- und Entwicklungsziele
Az óra végére a diák az előre meghatározott zenei szakaszt megtanulja.
Erforderliche Werkzeuge
Marimba-ütőhangszeres dallamhangszer, ritmus hangszerek
Dauer
60 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Az óra előtt a tanuló megkapta a kottákat, amiből az órán tanulni fogunk. Ezen kivül egy youtube-linket is kapott, amin meghallgathatja a művet, amivel foglalkozni fogunk.

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Megérkezés, a tanuló üdvözlése, megfelelő mentális állapotba hozása. Technikai bemelegítés. Az általános fizikai állapotok edzése, illetve az új anyagban előforduló technikai nehézségek előkészítése.

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Az óra új anyagának ABC-s hangonkénti átnézése. A kotta egyéb információinak átbeszélése. Ez után lassan, részenként játszuk le az új anyagot, az esetleges hibákat azonnal korrigálva. Ahogy egyre biztosabbá válik, úgy fokozzuk a tempót, illetve a zenei és technikai megformálás (kifejezés, dinamika, kézrendek, technikai kivitelezés) is ebben a szakaszban történik meg. A többször átgyakorolt anyagot ezután memorizáljuk. Átbeszéljük, hogy mi a kiírt tempókövetelmény és mi a megfelelő gyakorlási módszer ennek elérésére.

Andere
laptop, YouTube
Evaluierungsplan

A új anyag zenei összefoglalása után szóban is megbeszéljük az órai haladást, a kívánt gyakorlási mennyiségeket és a következő alkalomra vonatkozó terveinket. Az óra lezárásaként ritmushangszereken gyakorlunk, hogy a változatosság és az élmény-szerű befejezés is az óra része lehessen.

Hausaufgabe, Projektaufgabe

A házi feladatot mindig felírjuk és közösen át is beszéljük, hogy tudatosuljon a feladat és ne legyen félreérthető, hogy otthon mivel kell foglalkozni.